رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در گفت‌وگو با فارس:

نتایج آزمون پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی اواخر تیر اعلام می‌شود‌/ سؤالات این آزمون لو نرفته بود

کدخبر: 2221618

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان با بیان اینکه نتایج آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی تا آخر تیرماه اعلام می‌شود، گفت: در این آزمون حدود ۲۷۰ هزار نفر شرکت کرده بودند.

فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان در گفت وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در واکنش به این موضوع که در برخی کانال ها در فضای مجازی، مطالبی درباره لو رفتن سؤالات آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی نوشته شده بود، اظهار کرد: دو گونه دیده شدن سؤال داریم که یکی قبل از آزمون است که به آن، افشا می گوییم و یکی بعد از آزمون است که به آن انتشار می گوییم.

وی ادامه داد: اگر منظور از دیده شدن سؤالات، افشا بوده است، چنین چیزی اتفاق نیفتاده است و اگر منظور از دیده شدن سؤالات بعد از آزمون بوده است، اتفاق طبیعی است.

مهاجرانی با بیان اینکه نتایج آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی تا آخر تیرماه اعلام می شود، گفت: در این آزمون حدود 270 هزار نفر شرکت کرده بودند.

وی با بیان اینکه سهم استعدادهای درخشان از این آزمون 8 هزار نفر است، تصریح کرد: با توجه به اینکه در دوره دوم مدارس متوسطه استعدادهای درخشان فقط تکمیل ظرفیت وجود دارد، پذیرش این دانش آموزان محدود است.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان ادامه داد: بیش ترین درصد پذیرش آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی مربوط به دانش آموزان مدارس نمونه دولتی است و حدود 50 هزار نفر را شامل می شود. انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: