سید افقهی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ائتلاف فتح و السائرون موجب نزدیکتر شدن ایران و عراق‌ می‌شود

کدخبر: 2221942

کارشناس غرب آسیا گفت:ائتلاف فتح و السائرون موجب نزدیکتر شدن ایران و عراق‌ به یکدیگر می‌شود.

سید هادی سید افقهی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، با اشاره به رخ دادهای اخیر انتخابات عراق، اظهار کرد: اگر به انتخابات عراق نگاه کنیم شاهد یک سری اتفاقات خاص خواهیم بود که آخرین آن ائتلاف دو گروه پیروز فتح و السائرون است.

وی افزود: ائتلاف کنونی بین هادی العامری و صدر به عنوان نمایندگان دو لیست فتح و السائرون و در کنار آن دعوت از سایر گروه ها، می تواند منجر به ثبات عراق شود، زیرا اکثریت آراء در پارلمان حضور خواهند داشت.

کارشناس غرب آسیا گفت: هر گونه صلح و ثبات در کشور عراق نه تنها به نفع روابط دو جانبه ما با بغداد و منطقه است، بلکه محور مقاومت در چنین شرایطی قوت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در حالیکه عربستان و کشورهای نظیر آن تلاش کردند حشد الشعبی وارد پارلمان نشود، ائتلاف صورت گرفته اسباب ناراحتی سعودی ها و همقطارانش را فراهم کرده است.

سید افقهی با اشاره به اینکه پارلمان از این پس رنگ بویی انقلابی تر از گذشته به خود خواه گرفت، تصریح کرد: این امر اصلا به نفع کشورهای یاد شده نیست، لذا در چنین شرایطی ما باید به مردم عراق کمک کنیم که هر چه زودتر به ثبات برسند و بازسازی پس از شکست داعش آغاز شود.

وی اضافه کرد: نیروی با انگیزه حشد الشعبی در این مسیر می تواند اثرگذار باشد، چراکه پس از پایان جنگ تحمیلی این سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که کار بازسازی را بر عهده گرفت و خدمات زیر ساختی گسترده ای را انجام داد.

کارشناس غرب آسیا تاکید کرد: نگاه ما به انتخابات عراق مثبت است، زیرا گروه هایی که با یکدیگر ائتلاف کرده اند و وارد پارلمان می شوند دارای رویکردهای ضد آمریکایی و ضد رژیم صهیونیستی هستند که این امر باعث نزدیکتر شدن دو کشور ایران و عراق به یکدیگر می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: