ایزدی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

آمریکا نمی‌تواند ایران را مجبور به امضای قرارداد جدیدی کند

کدخبر: 2221953

یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: آمریکا فکر می‌کند با خروجش از برجام می‌تواند ایران را وادار به امضای قرارداد دیگری کند.

فواد ایزدی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، در واکنش به ادعای اخیر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه ایران در نهایت مجبور است تا برای حفظ برجام پای قرارداد دیگری را امضا کند اظهار کرد: هدف آمریکا از ابتدا نیز با خروج از برجام این بود که ایران در نهایت پای میز مذاکره بنشیند و قرارداد دیگری را امضا کند.

وی افزود: آمریکا فکر می کند با خروجش از برجام می تواند ایران را وادار به امضای قرارداد دیگری کند و در زمینه دستاوردهای هسته ای و توان موشکی امتیازاتی از جمهوری اسلامی بگیرد.

ایزدی تصریح کرد: آمریکا علاقه بسیاری به سرنگونی جمهوری اسلامی ایران دارد و فکر می کند که به واسطه خروجش از برجام رژیم جمهوری اسلامی نابود می شود و یا آن قدر ضعیف خواهد شد که زیر بار پذیرش هر شرط و شروطی خواهد رفت.

این کارشناس مسائل بین الملل بیان کرد: اظهارات برخی از دولتمردان ایران مبنی بر اینکه حتی با خروج آمریکا از برجام ما با اروپایی ها ادامه خواهیم داد، باعث شده تا ایالات متحده خیالات خامی در سر بپروراند؛ البته با سخنان ۱۴ خرداد مقام معظم رهبری این کشور حساب کار خود را خواهد دانست.

وی با بیان این که اروپا قصد دارد تا ایران را به سوی امضای قراردادی جدید پیش ببرد خاطر نشان کرد: اروپایی ها به دنبال آن هستند که ایران را وادار به عقب نشینی از مواضعش کنند و با ایفای نقش پلیس خوب در واقع هدفهای آمریکا را جلو ببرند.

گفتنی است؛ دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در اظهارات اخیرش درباره برجام و تصمیمات ایران مدعی شده ایران به دنبال نجات دادن برجام است اما به شما می گویم یک روز در آینده، آنها بازخواهند گشت و خواهند گفت که می خواهند با مذاکره به توافق برسند و توافقی به دست بیاید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: