موسویان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

تشکیل جلسه برای بررسی محتوای غیراخلاقی برخی شبکه‌های اینترنتی/ ابلاغ تذکر به مدیر شبکه آپارات

کدخبر: 2222711

رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارت ارشاد، از تشکیل جلسه برای بررسی محتوای غیراخلاقی برخی شبکه‌های اینترنتی خبر داد.

سید مرتضی موسویان رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص انتشار محتوای مغایر با موازین اسلامی در فضای مجازی و برخی سایت ها از جمله آپارات گفت: تعیین محتوای مجرمانه و خلاف موازین بر عهده کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است و مسئولیت انتشار محتوا برعهده سایت ها و مدیران آنهاست. آپارات و سایت های مشابه آن در موارد مختلف تذکرات لازم را از جانب ما دریافت کرده اند.

وی افزود: مشارکت مردم در نظارت بر محتوا در فضای مجازی و دیجیتال از طریق سامانه شکایت کمیته مصادیق محتوای مجرمانه و همچنین سامانه شکایت مردمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می پذیرد. در همین هفته جلسه ای با مدیران چند رسانه دیجیتال از جمله آپارات خواهیم داشت و تذکرات لازم به آن ها ابلاغ خواهد شد.

موسویان همچنین اظهار کرد: این نوید را می دهم که ۴۵۰۰۰ محتوا و موجودیت رسانه ای شامل اپ ها، کانال ها و رسانه های دیجیتال به زودی نشان دار خواهند شد. در آینده ای نزدیک محتوا های مردمی نیز دارای نشان شامد خواهند شد.

وی عنوان کرد: نشان و لوگوی نقره ای و طلایی از جانب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به برخی از سازمان های دولتی اعطا خواهد شد تا آن ها نیز در زمینه نشان شامد همکاری لازم را داشته باشند. ساماندهی بسیاری از کانال ها ی بالای ۵۰۰۰ عضو در پیام رسان های داخلی تا قبل از پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا محتوا های مردمی نشان دار شوند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد تصریح کرد: وزارت ارشاد با هر گونه انحراف در این فضا ها برخورد خواهد کرد و تمامی سایت ها از جمله سایت آپارات، می بایست حقوق و موازین این مجموعه را رعایت کنند.

وی افزود: یکی از کار های انجام شده در زمینه نظارت بر محتوا های مردمی یا همان ugc (بارگذاری محتوا از سوی مردم)، راه اندازی شبکه فرهنگیان است که هم اکنون ۳۵ هزار عضو دارد و این میزان در حال افزایش است. بسیاری از آموزش ها و نظارت ها در همین قالب انجام خواهند شد. تلاش می کنیم تا از ساختاری همانند هوش مصنوعی که سامانه ای پیشرفته در دنیا محسوب می شود نیز بهره مند شویم؛ اما هنوز در این زمینه به بلوغ کامل نرسیده ایم.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد در پایان تاکید کرد: در دنیا نظارت مردمی و همگانی حرف اول را می زند و باید برای ارتقای سطح سواد رسانه ای عمومی تلاش کنیم. با هماهنگی همه دستگاه ها، به ویژه رسانه ملی لازم است اقدامات جدی انجام شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: