قبل از اجرا در کنسرواتوآر چایکوفسکی

منتخب ارکسترها مهمان سفارت ایران در روسیه شدند

کدخبر: 2222713

منتخب اعضای ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران امروز یکشنبه ۲۷ خرداد، قبل از اجرا در کنسرواتوار چایکوفسکی به سفارت ایران در روسیه رفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، منتخب اعضای ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران به رهبری شهرداد روحانی و فریدون شهبازیان یکشنبه ٢٧ خرداد با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با مهدی سنایی سفیر ایران و مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان دیدار کردند.

در ابتدای این برنامه سفیر ایران ضمن تبریک پیروزی ایران در مقابل مراکش گفت که در این شادی بی تردید ارکسترها هم تاثیر بسزایی داشتند.

سنایی با اشاره به مکالمه‌ای که اخیرا با جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان داشت، توضیح داد: آقای ظریف در تماس شب گذشته ای که با او داشتم ضمن قدردانی از تمامی شما هنرمندان، سلام و تبریک و تشکر خود را به شما عزیزان ابلاغ کرد.

وی با قدردانی از حضور تعدادی از هنرمندان کشورمان برای برگزاری چند کنسرت در کشور روسیه گفت: به عنوان یک ایرانی هروقت صدای ایران و «ای ایران» و سرودهای ایرانی می‌آید، لذت می‌برم. با نوای سالار عقیلی خیلی وقت‌ها اشک در چشمانم جاری شده است و ما نباید یادمان برود ایرانی هستیم و باید ایران دوست باشیم.

سنایی سپس به بیان توضیحاتی درباره ساختمان ۲۰۲ ساله سفارت ایران پرداخت.

علی‌اکبر صفی‌پور مدیرعامل بنیاد رودکی نیز با بیان توضیحاتی درباره گروه موسیقی ایرانی که در مسکو حضور یافته و بیان اینکه کار خیلی خوب تیم ملی فوتبال و منتخب ارکسترها باهم پیوند خورد و ماندگار شد، اظهار کرد: قرار است اجرای ارکسترها صدای صلح دوستی و مرام مردم ایران باشد.

سنایی در ادامه صحبت‌های خود از وزیر ورزش و جوانان درخواست کرد که در صورت امکان برای روحیه‌دهی اعضای تیم ملی فوتبال ایران، آن‌ها برای تماشای اجرای ارکسترهای ایرانی در سالن کنسرواتوار چایکوفسکی حضور پیدا کنند.

صفی‌پور در توضیح این درخواست خود بیان کرد: اینگونه به رقبای خود می‌گوییم تیم ملی آنقدر آرام است که در کنسرت حضور پیدا کرده است.

مدیرعامل بنیاد رودکی در پایان صحبت‌های خود ابراز امیدواری کرد که حمایت‌های اینچنینی از حوزه فرهنگ و هنر ادامه پیدا کند.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: