با همکاری رایزنی فرهنگی ایران و دانشگاه ریوکوکو ژاپن؛

سمینار تخصصی «چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی» در کیوتو برگزار می‌شود

کدخبر: 2222883

سمینار یک روزه «چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی» با ارایه مقالات اساتید برجسته دانشگاهی ژاپن، ۳۱ خرداد در شهر کیوتو ژاپن برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سمینار یک روزه «چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی» با ارایه مقالات اساتید برجسته دانشگاهی ژاپن، روز ۳۱ خرداد و به همت رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن و همکاری دانشگاه ریوکوکو در شهر کیوتو این کشور برگزار خواهد شد.

در این سمینار یک روزه در چهار زمینه تخصصی شامل «گفت‌وگوی ادیان اسلام، بودیسم و مسیحیت»، «سیاست ایران پس از انقلاب اسلامی»، «موسیقی و هنر ایرانی» و «جامعه ایرانی و زنان» به بحث و تبادل نظر پرداخته خواهد شد.

در این برنامه و در بخش «گفت‌وگوی اسلام، بودیسم و مسیحیت» میتسویا داکه، استاد دانشگاه ریوکوکو با موضوع «بودیسم و اسلام»، ابوالقاسم جعفری، استاد دانشگاه ادیان با موضوع «تانی شو»، ایجی هیساماتسو، استاد دانشگاه ریوکوکو با موضوع «مسیحیت و اسلام» مقالات خود را ارایه خواهند داد.

در بخش «سیاست ایران پس از انقلاب» هم توسییی سانو، استاد دانشگاه ریوکوکو با موضوع «ارزیابی کلی از جمهوری اسلامی ایران»، کنجی تومیتا، استاد دانشگاه دوشیشا با موضوع «امام خمینی و جمهوری اسلامی ایران» کنجی کرودا، استادیار موزه ملی قوم‌شناسی با موضوع «انقلاب، جمهوری اسلامی و عدالت در ایران معاصر» و ساشی ساکاناشی، محقق مؤسسه اقتصاد انرژی ژاپن با موضوع «سیاست ایرانی در جمهوری اسلامی ایران» به ارایه مباحث و مقالات خود خواهند پرداخت.

سومین بخش این سمینار هم به «هنر و موسیقی در ایران» اختصاص یافته که ماساتو تانی، استاد دانشگاه کوبه با موضوع «موسیقی ایرانی» و نوریهیتو هایاشی از دانشگاه ریوکوکو با موضوع «مینیاتور ایرانی» مباحث خود را ارایه خواهند داد.

این سمینار تخصصی در بخش چهارم با عنوان «جامعه ایرانی و زنان» با سخنرانی و ارایه مقالات از سوی آتسوکو تسوبا کی هارا، از دانشگاه ریوکوکو با موضوع «جامعه مدرن ایران و زنان» و زینب بهرامی با موضوع «انقلاب اسلامی و زنان ایرانی» ادامه می‌یابد.

تقدیر از فعالیت‌ها و تلاش‌های تومیتا، ایران‌شناس شهیر ژاپنی از سوی رایزنی فرهنگی ایران از بخش‌های این سمینار تخصصی یک روزه خواهد بود.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: