آثار «پکاسو» و «مونه» در حراج هنری لندن

کدخبر: 2222904

نقاشی پرتره اثر «پیکاسو» و یکی از شاهکارهای «کلود مونه» نقاش فرانسوی از مهم‌ترین آثاری هستند که این هفته در کریستیز لندن چوب حراج می‌خورند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، در حراجی آثار هنری امپرسیونیست و مدرن کریستیز که این هفته در لندن برگزاری می‌شود، نقاشی «ایستگاه سنت لازار: نمای بیرونی» که یکی از ۱۲ نقاشی از مجموعه سال ۱۸۷۷ اثر «کلود مونه» است، بین ۲۹ تا ۳۷ میلیون دلار برآورد قیمت شده است.

«کیت گیل» مدیر حراجی آثار هنری امپرسیونیست و مدرن کریستیز که روز ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) برگزار می‌شود، عنوان کرد اثر «کلود مونه» یک نقاشی بسیار نادر و یکی از ۱۲ آثر از مجموعه وی است که می‌توان آن را مهم‌ترین اثر به حراج گذاشته «مونه» در لندن طی ۲۰ سال اخیر دانست.

«کلود مونه» بنیان‌گذار سبک امپرسیونیسم در نقاشی فرانسوی بود و اصطلاح امپرسیونیسم از یکی از نقاشی‌های او با عنوان «امپرسیون» گرفته شده است. او از سال ۱۹۱۴ به بعد، در دوره‌ای طولانی به کشیدن چنین تابلوهایی پرداخت. «مونه» مهم‌ترین نماینده‌ امپرسیونیسم به‌شمار می‌رود.

ایستگاه سنت لازار اثر کلود مونه

دیگر آثار مهم در حراجی لندن نقاشی «زنی روی صندلی» اثر «پابلو پیکاسو» در سال ۱۹۴۲ است که تاکنون به ندرت در معرض دید عموم قرار گرفته است. تخمین زده شده این نقاشی رنگ روغن بین ۲۳.۸ تا ۳۳ میلیون دلار به فروش برود.

زنی روی صندلی اثر پابلو پیکاسو

«پابلو پیکاسو» نقاش نامدار اسپانیایی در کنار «هنری ماتیس» و «مارسل دوشامپ» سه هنرمند انقلابی بودند که در دهه‌های نخستین قرن بیستم، هنر پلاستیک را توسعه بخشیدند. «پیکاسو» در مجسمه‌سازی، قلم‌زنی، حکاکی روی چوب و معماری تبحر داشت. امروزه آثار به جامانده از «پیکاسو» هواخواهان بسیار زیادی در سراسر جهان دارد.

نقاشی «اسب» از «فرانز مارک» هنرمند آلمانی با قیمت ۵ میلیون دلار و مجسمه برنزی اثر «آگوست رودین» با قیمت تخمینی بین ۵ تا ۷ میلیون دلار از دیگر آثار شاخص حراحی آثار هنری امپرسیونیست و مدرن کریستیز لندن هستند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: