در دیدار اساتید دانشگاه کاشان صورت گرفت:

تاکید آیت‌الله جوادی آملی بر نشر و ترویج علوم علوی

کدخبر: 2222913

آیت‌الله جوادی آملی در دیدار جمعی از اساتید دانشگاه کاشان بر نشر و ترویج علوم علوی تاکید کرد و گفت: بخش اعظم نهج‌البلاغه تفسیر قرآن کریم است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اسراء آیت الله عبدالله جوادی آملی، در دیدار گروهی از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه کاشان با اشاره به سابقه درخشان تاریخی و فرهنگی شهر کاشان اظهار کرد: سرزمین کاشان این استعداد را دارد که شخصیت های جهانی مانند غیاث الدین جمشید کاشانی و ملامحسن فیض کاشانی تربیت کند. این نعمت بزرگی است که خداوند به شما عطا کرده است و در مقابل هر نعمتی که خداوند به انسان داده انسان مسئول است؛ لذا اگر کسی متعلق به منطقه فرهنگ و فکر باشد وظیفه دارد در مقابل این نعمت به رشد و بالندگی خود توجه ویژه داشته باشد.

وی در ادامه، سابقه شهر کاشان در تربیت حافظان و شارحان نهج البلاغه را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: هیچ احدی در طول تاریخ مانند حضرت علی علیه السلام این ادعا را مطرح نکرده است که هر چه می خواهید از من بپرسید! وظیفه همه حوزویان و دانشگاهیان به ویژه شما فرهیختگان کاشان این است که علوم علوی را خوب بفهمید، آنها را به درستی عمل کنید، آن را ترویج و نشر دهید و شاگرد پروری کنید.

این مفسر قرآن کریم خاطرنشان کرد: بخش اعظم نهج البلاغه تفسیر قرآن کریم است، در حقیقت نهج البلاغه و صحیفه سجادیه ترجمان قرآن هستند، در همین نهج البلاغه حضرت به شرح کلام قرآن می‌پردازد که می‌فرماید شما با مواجهه با مرگ، مرگ را می‌میرانید نه اینکه بمیرید، شما از پوست به درمی‌آیید نه اینکه بپوسید.

آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: اگر گفتند «حب الوطن من الایمان» وطن حقیقی مومن آنجایی است که از آن آمده است و آن لقاء الله است، باید سعی کنید همواره به آن ابدیت پیش رو فکر کنید و توشه ابدی برای خود فراهم کنید و این از راه انس با قرآن و نهج البلاغه به دست می‌آید.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: