ELX سمند سورن جدید توربو

کدخبر: 2223163

خودروی سمند با ظاهری جدید و در باطن سورنی‌ قوی‌تر و چالاک‌تر که از سال ۱۳۹۲ عرضه شده است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، در سال 1381 ایرانخودرو محصولی به نام سمند معرفی کرد که در میان مردم محبوبیت خوبی داشت ولی بعد از چند سال تصمیم بر تغییر چهره آن گرفت و خودرویی به نام سورن که فیس لیف ( ظاهری جدید ) سمند بود معرفی کرد و تا سال 1390 عرضه شد. پس از آن جای خود را به مدل سورنELX داد.

سورن ELX در بخش ظاهری از جلو پنجره‎ ایی جدید و در طراحی داخلی نیز از سبکی کاملا متفاوت استفاده شده است. این مدل را از آپشنال ترین مدل سمند می توان نام برد. ELX نیز دارای دو مدل ساده و توربو است که در مدل تربو همان طور که از نامش پیداست از توربو شارژی بر روی موتور ملی EF7 استفاده شده که تنها در بخش دینامیکی متفاوت تر است.

ELX سمند سورن جدید توربو

این خودرو به صورت انحصاری از پیشرانه جدیدتر 4 سیلندر 16 سوپاپه EF7 استفاده شده است. این پیشرانه که با همکاری آلمانی ها ساخته شده با 1654 سی سی حجم و یک توربو شارژ پرخوران قادر به تولید150 اسب بخار در دور 5500 و حداکثر گشتاور تولیدی215 نیوتون متر در دور 4800 است. این خودرو در 10 ثانیه می تواند از حالت سکون به 100 کیلومتر در ساعت برسد که 2 ثانیه از تمامی خانواده سمند سریع تر است. مصرف سوخت این خودرو 7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر و حداکثر سرعت آن 205 کیلومتر در ساعت است.

ELX سمند سورن جدید توربو

سورن همانند سمند از ابعاد بزرگی برخورداربوده بطوری که طول آن 4534 ، عرض آن 1944 و ارتفاع آن 1460 است. به همین علت کابین راحتی را برای سرنشینان ایجاد کرده است که برای ترددهای شهری و سفرهای بین شهری گزینه مناسب خانواده به شمار می رود. سورن از طراحی داخلی قوی تری نسبت به سمند برخوردار است.

ELX سمند سورن جدید توربو

از امکانات این خودرو در بخش صندلی ها به تجهیزاتی همچون تنظیمات برقی ، دسترسی به صندوق از داخل اتاق ، پشت سری صندلی جلو با قابليت تنظيم ارتفاع و زاويه اشاره کرد . در بخش ایمنی هم تجهیزاتی نظیر کیسه هوای برای سرنشین و راننده، ایموبلایزر، قفل مرکزی با ریموت کنترل، هشدار دهنده موانع عقب و کمربند های ایمنی با قابلیت تنظیم ارتفاع برخوردار است. در بخش های دیگر می توان به پخش MP3 ، بلندگوهای جلو و عقب ، آنتن اكتيو برای سیستم صوتی ، سیستم تهویه اتوماتیک ، دریچه تهویه برای سرنشینان عقب ، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ نقشه خوان، چراغ خطر سوم، تنظیم زاویه نور چراغ های جلو از داخل ، تنظیم آینه های جانبی برقی به همراه گرمکن ، تنظیم آینه های جانبی برقی به همراه گرمکن ، آینه آرایش چراغ دار روی آفتابگیر ، شیشه بالابر برقی درب های جلو و عقب اشاره کرد. در بخش ترمزها و پایداری سورن ایرانخودرو از ترمز ضد قفل ABS و EBD ترمز جلو ديسكی، ترمز عقب ديسكی استفاده کرده است.

ELX سمند سورن جدید توربو

ELX سمند سورن جدید توربو

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: