الزام ترمیم اقتصاد با تبیین سیاست‌های کارشناسی شده؛

روی پتانسیل‌های داخلی حساب باز کنیم

کدخبر: 2223164

مدیرعامل ارتا یاران ایرانیان گفت: با تبیین سیاست‌های کارشناسی شده و خارج از هیجانات روانی و نیز مدیریت صحیح سیاست ارزی از سوی مسئولان اجرایی، شاهد ترمیم ساختمان اقتصاد کشور خواهیم بود.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، عباس ضیایی نیری، کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی از دانشگاه ابوظبی و دکترای اقتصاد که در حال حاضر مدیرعامل شرکت بازرگانی آرتا یاران ایرانیان را عهده دار است، با تاکید بر ضرورت توجه به پتانسیل‌های داخلی در خصوص تاثیر نوسانات نرخ ارز بر وضعیت اقتصادی کشور گفت: متاسفانه افزایش نرخ ارز ضربه مهلکی بر پیکره اقتصادی کشور وارد کرد و برخی سیاست‌گذاری های عجولانه در تک نرخی کردن ارز، موجب به وجود آمدن هیجانات کاذب در تمامی بازارهای کشور شد که در میان واردکنندگان و مصرف کنندگان بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرند.

وی افزود: البته افزایش دلار در صنایع صادرات محور از بعضی جهات به نفع صاحبان آن صنایع است؛ اما از طرفی با بالا رفتن هزینه‌های اصلی و فرعی همان صنایع عملا توفیقی در پیشرفت آن‌ها به مانند سنوات گذشته حاصل نخواهد شد.

وی یادآور شد که ایران با وجود نخبگان علمی و شرایط مناسب بومی در برخی صنایع، متاسفانه روز به روز جایگاه خود را حتی در میان کشورهای منطقه از لحاظ صنایع همسو با دنیای جدید از دست‌ می‌دهد.

وی در ادامه یادآور شد: البته در صنایع نظامی و دارویی ونیز صنایع مربوط به پتروشیمی و فلزات پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم، اما در صنایعی مانند پوشاک و خودرو با وجود تبلیغات بسیار در جایگاه مناسبی قرار نداریم.

ضیایی نیری در پاسخ به این پرسش که اتاق بازرگانی برای بهبود وضعیت شرکت‌های بازرگانی چه قدر توانسته اثر گذار باشد؟، بیان داشت: در سال‌های اخیر اتاق بازرگانی با ایجاد بسترهای مناسب گفت‌وگو و سیاست‌گذاری‌های صحیح مانند ابلاغ سیاست کلی اصل۴۴ و توجه به آن، توانسته است قدم‌های روشنی در مجموعه اقتصادی کل کشور بردارد.

وی اضافه کرد: همچنین اتاق بازرگانی با همکاری خارج‌ از مناسبات مرسوم امروزی، موفق شده است توازنی در همکاری با تمامی بازرگانان و هولدینگ‌های تجاری بردارد؛ اما اینکه دولت با شرکت‌های وارداتی همکاری مثبتی را داشته باشد، در عمل به دلیل برخی سیاست‌ها و معضلات ریشه‌ای، به درستی صورت نپذیرفته و توقع واردکنندگان در تسهیل فعالیت‌های بازرگانی نیز برآورده نشده‌ است البته امیدواریم با حمایت دولت این شرایط فراهم شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی آرتا یاران ایرانیان با تاکید بر اینکه پتانسیل‌های موجود در کشور از نظر وزن اقتصادی بالا است، ابراز امیدواری کرد که مسئولان اجرایی سیاست‌های کارشناسی شده و خارج از هیجانات روانی و مدیریت صحیح سیاست ارزی و نیز حمایت به موقع از تمامی بخش‌های اقتصادی کشور و بنگاه‌های تولیدی را در دستور کار قرار دهند، شاهد ترمیم ساختمان اقتصاد کشور خواهیم بود.

شرکت «ارتا یاران ایرانیان» را بیشتر بشناسید

وی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه شرکت بازرگانی آرتا یاران ایرانیان از سال۷۹ فعالیت‌های تجاری خود را از کشور امارات متحده عربی آغاز و در حوزه صادرات و واردات، خرید و فروش کلیه کالاهای مجاز بازرگانی و همچنین انجام تمامی امور عمرانی اعم از ساخت و ساز ابنیه، برج سازی، شهرک سازی و ساخت مجموعه‌های توریستی است که البته با رکود این بخش ترجیحا فعالیتی در این زمینه صورت نگرفته است.

گفتنی است؛ عمده فعالیت ارتا یاران ایرانیان، با کشور عمان صورت می‌پذیرد که علی‌رغم فعالیت بسیار کم تجار ایرانی در این کشور بر خلاف شیخ نشین امارات در بیشتر فعالیت‌ها حتی با وجود تحریم، مناسبات خوبی را با بازرگانان خصوصی و دولتی ما دارد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: