گزینه ترامپ برای فرماندهی نظامیان خارجی در افغانستان در انتظار تایید سنای آمریکا

کدخبر: 2223271

ترامپ پس از ابراز نارضایتی خود از روند جنگ افغانستان فرمانده جدیدی را برای هدایت جنگ افغانستان تعیین کرده است اما پیش از انتصاب، گزینه ترامپ باید تایید سنای آمریکا و نمایندگان کنگره را کسب کند.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم، کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا فردا قرار است تا نشست استماعیه ژنرال «آستین اسکات میلر» گزینه ترامپ برای فرماندهی نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان را برگزار کند.

این ژنرال سه ستاره آمریکایی در حالی امیدوار است تا فرماندهی جنگ افغانستان را بر عهده گیرد که از زمان حمله آمریکا به این کشور نزدیک به 17 سال می گذرد و نارضایتی رئیس جمهور آمریکا از وضعیت جنگ افغانستان سبب شده تا ژنرال میلر به عنوان جایگزین ژنرال «جان نیکلسون» انتخاب شود.

«میلیتاری تایمز» باور دارد که ژنرال میلر به عنوان رئیس سابق فرماندهی مشترک نیروهای ویژه آمریکا و کسی که سابقه فرماندهی نیروهای «دلتافورس» و تیم ششم تکاوران دریایی را نیز در کارنامه خود دارد به آسانی تایید کمیته نیروهای مسلح سنا را کسب خواهد کرد.

با این وجود این نشریه آمریکایی می افزاید که نشست استماعیه پس از تایید کنگره این کشور برای میلر دشوار است زیرا انتظار می رود که میلر با سوال های فراوان سناتورهای دموکرات و جمهوریخواهی مواجه شود که به استراتژی ترامپ برای افغانستان و جنوب آسیا با دیده تردید می نگرند.

از سوی دیگر بیش از 16 سال از آغاز حمله نظامی آمریکا به افغانستان می گذرد و بسیاری از نمایندگان کنگره آمریکا خواستار اطلاع از آن هستند که طولانی ترین جنگ تاریخ آمریکا تا کی ادامه خواهد داشت، سوالی که کاخ سفید برای آن پاسخی ارائه نکرده است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: