هشدار معارضان مصری درباره تبعات افزایش بهای سوخت

کدخبر: 2223301

جبهه معارض دولت مصر که متشکل از شخصیت‌های برجسته از جمله «حمدین صباحی» است، درباره تبعات افزایش بهای سوخت در این کشور هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جبهه معارض دولت موسوم به «الحرکة المدنیة الدیمقراطیة» که متشکل از شخصیت‌های برجسته و احزاب مصری از جمله «حمدین صباحی» رقیب السیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۲ است، درباره تبعات افزایش بهای سوخت هشدار داد.

روز شنبه دولت جدید مصر که به تازگی تشکیل شده است، یارانه دولتی سوخت را کاهش داد.

جبهه معارض نیز در بیانیه‌ای به مسئولان مصر درباره سرانجام سیاست‌های جائرانه و خطرات آن و احتمال برگزاری تظاهرات‌های خودجوش مردمی هشدار داد.

در این بیانیه آمده است که افزایش بهای سوخت بر خلاف وعده‌های رئیس‌جمهور در خصوص عدم افزایش قیمت کالاها یا کاهش یارانه در صورت عدم افزایش درآمد شهروندان است.

به نوشته روزنامه القدس‌العربی، جبهه مذکور در بیانیه خود اشاره کرد که دولت به جای افزایش بهای سوخت به گزینه‌های جایگزین اعم از مبارزه با فساد، تغییر نظام مالیاتی، جلوگیری از ولخرجی‌ها در ادارات دولتی و بازسازی و توزیع سرمایه‌گذاری‌ها روی آورد.

از سوی دیگر یک فراکسیون معارض پارلمانی متشکل از حدود ۱۶ نماینده چپگرا، خواستار عدم اعطای رأی اعتماد به دولت جدید به دلیل افزایش قیمت سوخت شده است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: