یونهاپ خبر داد

جلسه ویژه کره جنوبی با آمریکا پیرامون تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا

کدخبر: 2223364

وزارت خارجه کره جنوبی از رایزنی‌های فشرده با آمریکا پیرامون تحریم‌های جدید علیه ایران و کاهش اثر آن‌ها بر شرکت‌های فعال با ایران خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کره جنوبی و آمریکا روز دوشنبه نخستین جلسه رسمی مشاوره‌ای در زمینه اعمال تحریم‌های واشنگتن علیه ایران را برگزار کردند.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، نخستین دور از گفت‌ وگوهای آمریکا و کره جنوبی با محور حفظ همکاری‌های نزدیک درباره تحریم‌های ایران در سئول ، پایتخت کره جنوبی برگزار شد.

«یون کانک هیئون » معاون وزیر خارجه کره جنوبی در امور اقتصادی به عنوان نماینده کره جنوبی در این دور از گفت‌ وگوها حاضر شد و از سوی آمریکا نیز «کریس فورد » معاون امنیت بین الملل و عدم اشاعه سلاح‌های اتمی وزارت خارجه این کشور حضور داشت.

به نوشته یونهاپ، تمرکز کره جنوبی در این مذاکرات کاهش اثر منفی تحریم‌های آمریکا بر اقتصاد خود به ویژه شرکت‌های فعال با ایران است.

بر این اساس، وزارت خارجه کره جنوبی درباره نتایج جلسه نخست با آمریکا توضیحی نداد و تنها به ذکر این جمله اکتفا کرد که دولت این کشور مشاوره‌های مرتبط با تحریم‌های ایران را با متحد خود ادامه می‌دهد.

وزارت خارجه کره جنوبی همچنین از تماس تلفنی « کانگ کیونگ وا» وزیر خارجه این کشور با « مایک پامپئو» همتای آمریکایی خود در روز دوشنبه و در زمینه تحریم‌های ایران خبر داد.

«دونالد ترامپ » رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته در اقدام یک طرفه و خارج از عرف بین الملل و با بهانه‌های واهی اعلام کرد که از توافق سال 2015 با ایران که به برجام معروف است بیرون می‌آید.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: