رئیس‌کل دادگستری استان قزوین:

عمده وظیفه دستگاه قضا تلاش برای تحقق عدالت است

کدخبر: 2223378

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: عمده وظایف دستگاه قضا احقاق حق و تحقق عدالت است و سلامت دستگاه قضایی تضمین کننده سلامت بقیه دستگاه‌ها است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار کرد: در حال حاضر با فضای اسلامی فاصله زیادی داریم و منصب قضا که بر عهده انبیا و اولیا نهاده شده به اذن ائمه اطهار بر عهده فقیه جامع شرایط گذاشته می‌شود.

وی افزود: سلامت دستگاه قضا تضمین کننده سلامت بقیه دستگاه‌ها است و دستگاه قضا چشم ناظر و بیدار بر همه بخش‌ها و ادارات است. قدرتی ادامه داد: همایشی با عنوان نقش دستگاه قضا و رسانه برگزار خواهد شد که در این راستا قوه قضاییه پرچمدار عدالت است و رسانه‌ها به عنوان صدای این دستگاه آن را باید به گوش مردم برسانند. رئیس کل دادگستری استان قزوین یاد آور شد: کاهش جرم سیاست دادگستری قزوین است که در این زمینه نیازمند مساعدت و همکاری سایر دستگاه‌ها هستیم. وی تأکید کرد: مطبوعات رکن چهارم دموکراسی هستند و در مردم سالاری دینی و دموکراسی، دین یک رکن اساسی است که نقش گسترده‌ای نیز دارد. وی اضافه کرد: دادگستری با بحث عدالت عجین شده و عدالت دارای جایگاه بالایی است که در این راستا اصحاب رسانه می‌توانند اثرگذاری زیادی داشته باشند. قدرتی تصریح کرد: سیاست‌های متعددی در زمینه دستگاه قضا وجود دارد که از جمله آن می‌توان به کارآمد سازی ساختار قضایی و اداری، تمرکز کلیه امور دارای ماهیت قضایی در قوه قضائیه و استفاده بهینه از ظرفیت دادگستری است. رئیس کل دادگستری استان قزوین در پایان گفت: یکسان‌سازی آیین دادرسی در نظام قضایی کشور با رعایت قانون اساسی، گسترش فرهنگ حقوقی و قضایی در جامعه از سیاست‌های اصلاح ساختار نظام قضایی کشور در جهت تضمین عدالت و تأمین حقوق فردی و اجتماعی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: