نماینده شادگان با اشاره به مرگ نخل‌ها:

آب کارون به شادگان حیات دوباره می‌بخشد

کدخبر: 2223383

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «حدود ۱.۵ میلیون اصله نخل در اثر خشکسالی و کمبود آب در شادگان از بین رفته است»، گفت: اجرای طرح انتقال آب از رودخانه کارون به رودخانه جراحی به شادگان حیات دوباره می‌بخشد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالمجید ناصری‌نژاد در مراسم کلنگ‌زنی طرح انتقال آب بین حوضه‌ای از رودخانه کارون به رودخانه جراحی که امروز 28 خردادماه در جنوب شرق اهواز انجام شد، اظهار کرد: با توجه به شرایط کم آبی و بی آبی باید گفت مردم شادگان به دلیل از بین رفتن مزارع و نخلستان‌ها روزهای سختی را سپری می‌کردند اما با انتشار خبر احداث این کانال، بهترین عید فطر طی چندسال اخیر برای مردم این شهرستان رقم خورد.

وی افزود: امیدواریم با پایان عملیات اجرای این طرح، آرزوی چندساله مردم شادگان محقق شود. اجرای این طرح کار بزرگی است؛ چراکه 3.5 میلیون اصله نخل در شادگان در معرض تهدید نابودی هستند و 1.5 میلیون اصله نخل از بین رفته است اما اجرای آن به شادگان حیات دوباره می‌بخشد.

وی تصریح کرد: از وزیر جهاد کشاورزی و معاون وی آقای بخشنده، استاندار خوزستان و مدیران جهاد کشاورزی و سازمان آب و برق استان که ما را در اجرای این طرح کمک کردند تشکر می‌کنم. مجموعه جهاد نصر نیز روند اجرای این پروژه را که به منظور تامین آب مورد نیاز نخیلات شادگان است، به خوبی آغاز کرده است که جای تشکر دارد و امیدواریم هرچه سریعتر به اتمام برسد.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همه واقف هستند که کشور در بدترین شرایط اقتصادی به سر می‌برد و دشمن با تمام توان ایران را تحت فشار قرار داده است اما در این وضعیت نظام جمهوری اسلامی چنین مناطقی را فراموش نکرده و با تخصیص اعتبار، کار بزرگی را آغاز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات و تنگناهایی وجود دارد که باید آن‌ها را بپذیریم اما انجام چنین کاری بزرگ است و جای تقدیر دارد. امیدواریم همه تلاش کنند تا این پروژه در کمترین زمان به پایان برسد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: