با حضور سفیر ایران در ارمنستان مطرح شد؛

گسترش زبان فارسی در میان دانش آموزان و دانشجویان ارمنی

کدخبر: 2223387

جمعی از دانش آموزان و دانشجویان ارمنی مدارس و دانشگاههای ارمنستان میزبان سید کاظم سجادی سفیر کشورمان در ایروان بودند. 

به گزارش خبرگزاری مهر، جمعی از دانش آموزان و دانشجویان ارمنی مدارس و دانشگاههای ارمنستان میزبان سید کاظم سجادی سفیر کشورمان در ایروان بودند.

در این دیدار فارسی آموزان ارمنی که از مدارس روستای دوین، مدرسه ۱۱۰ ایروان، اعضای انجمن زبان آموزی موسسه کاسکاد، دانشجویان دانشکده روابط بین الملل و مرکز ایران شناسی دانشگاه دولتی ایروان و اعضای انجمن حافظ بودند، ضمن معرفی خود قطعاتی از اشعار شعرای ایرانی را برای میزبانان ایرانی خود قرائت کردند.

سفیر کشورمان در این مراسم ضمن تمجید از پیشرفت های صورت گرفته در یادگیری زبان فارسی فراگیران گفت: طی دو سال اخیر سفارت بدلیل علاقه و اشتیاق فارسی آموزان تلاش کرده به طرق مختلف زمینه آشنایی دانش آموزان و دانشجویان ارمنی را با فرهنگ، تاریخ و تمدن ایرانی آشنا کرده و با امکانات محدود خود کلاس های آموزش زبان فارسی را افزایش داده و مورد حمایت قرار داده است.

خانزادی استاد فلسفه و عرفان کشورمان نیز که در این مراسم حضور داشت و ضمن ایراد سخنانی به بررسی ابعاد مختلف شخصیت شاعر شهیر ایرانی حافظ شیرازی پرداخت و به فارسی آموزان توصیه کرد علاوه بر حفظ اشعار فارسی به معنای و عمق غنی این اشعار نیز دقت کنند.

استاد فلسفه و عرفان کشورمان آینده نگری را در اشعار حافظ برجسته دانست و افزود شعر حافظ مختص زمان و مکانی خاص نیست و برای همه دوران ها و زمان ها سروده شده است به گونه ای که با اینکه بیش از ۶ قرن از زمان حیات این شاعر می گذرد، اشعار وی هنوز زنده، پویا و برای آیندگان دارای معنی و مفهوم است.

در پایان این دیدار میهمانان با غذاهای ایرانی پذیرایی گردیدند.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: