فرهنگی در گفتگو با مهر:

پیشنهاد مذاکره با ترامپ می‌دهند تا جایگاه سیاسی‌شان را حفظ کنند

کدخبر: 2223399

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: پیشنهاد عده ای برای مذاکره با ترامپ ناشی از نداشتن سوژه برای حفظ جایگاه سیاسی در مسائل داخلی و خارجی و همچنین فقدان تحلیل صحیح است.

محمدحسین فرهنگی در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به نامه جمعی از اصلاح‌طلبان به سران نظام و پیشنهاد مذاکره مستقیم با رئیس جمهور فعلی آمریکا برای حل مشکل برجام، اظهارداشت: اصل مذاکره مربوط به زمانی است که نتیجه روشنی از آن محتمل باشد و به نوعی باعث تامین منافع ملی کشور شده و از تضعیف کشور جلوگیری کند.

وی افزود: ما با طرفی مواجه هستیم که به هیچ اصلی پایبند نیست و هیچ منافعی در تعامل با او قابل پیش‌بینی نخواهد بود، در چنین شرایطی بطور طبیعی، مذاکره فاقد هرگونه توجیه منطقی است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد: در حال حاضر با اشخاصی در رأس نظام سیاسی آمریکا مواجهیم که قبل از هرگونه گفتگو، بر مواضع غیرمنطقی و ظالمانه خود اصرار دارد و به هیچ کدام از موازین بین‌المللی هم پایبند نیست؛ طبیعتاً گفتگو با چنین افرادی عبث و بیهوده است.

فرهنگی به گفتگوی اخیر ترامپ با رهبر کره شمالی اشاره کرد و گفت: در این نمونه روشن، همه دیدند که رئیس جمهور آمریکا قبل از مذاکره، حین مذاکره و بعد از آن چه رفتاری داشت و حتی بعد از مذاکره با صراحت اعلام کرد که در صورتی که نخواهیم، به تعهداتمان پایبند نمی‌مانیم!

وی با تاکید بر اینکه در مذاکرات قبلی هم دیدیم که به تعهد قبلی‌شان پایبند نبودند و صراحتاً نقض کردند، تصریح کرد: مذاکره با چنین اشخاصی دارای کدام منطق منطبق بر منافع ملی است؟ باید از کسانی که این ایده را مطرح می کنند، سوال کرد که استدلالشان چیست؟ این قبیل موضع‌گیری‌ها را ناشی از نداشتن سوژه برای حفظ جایگاه سیاسی در مسائل داخلی و خارجی و همچنین فقدان تحلیل صحیح در مسائل داخلی و خارجی می‌دانم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در توضیح این مسأله گفت: جریان‌های سیاسی به جای اینکه برای شرایط مختلف کشور برنامه داشته باشند و راه حل ارائه کنند، برای حفظ جایگاه خودشان در عرصه سیاسی چنین بحث هایی را مطرح می کنند، این ناشی از بی‌سوژه بودن و بی برنامگی آنهاست و این که هیچ دورنمای روشنی را در مسائل مختلف تصور نمی‌کنند.

فرهنگی خاطرنشان کرد: همه ایرانی ها قلبشان برای منافع ملی می‌تپد، لذا بیش از هر چیز باید برای تقویت توان داخلی تلاش شود تا دست ما را در عرصه های مختلف اقتصادی، علمی، سیاسی و فرهنگی پُر کند؛ امری که در راستای آن تلاش مؤثری از سوی جریانات سیاسی مشاهده نمی کنیم.

وی تاکید کرد: کشورهایی هم که موفق بوده اند، همین مسیر را رفته اند، نه مسیر وادادگی و سرسپردگی.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: