گفتگوی مهر با مربی موفق دوومیدانی/سپهرزاد: به خودم قول داده بودم

کدخبر: 2223468

رکورددار دهگانه و هفتگانه ورزش دوومیدانی ایران حالا با شاگردش در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مدال طلا رسیده و می گوید این‌ها همه قول و قرارهایی است که وی به خودش برای موفقیت داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی سپهرزاد بدون شک یکی از موفق ترین چهره های رشته دوومیدانی است. او که سالها پیش به عنوان ورزشکار رکورد می زد و مدال می گرفت حالا با شاگردانش در سطح آسیا خودی نشان داده است. حتی برخی معتقدند درخشش مجدد احسان حدادی و بازگشتش به اوج حاصل چندین ماه همکاری سپهرزاد با وی است.

چند روز پیش بود که حسین رسولی شاگرد هادی سپهرزاد در رقابتهای قهرمانی آسیا هم رکورد زد و هم به مدال طلای جوانان آسیا دست پیدا کرد.

هادی سپهرزاد مربی رسولی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص موفقیت شاگردش عنوان کرد: به هر حال سطح این دوره از مسابقات قهرمانی جوانان آسیا بسیار بالا بود. میزبانی ژاپن یکی از قطب های برتر آسیا کار را برای همه از جمله ما سخت کرده بود. شکستن مداوم رکوردهای آسیا در این مسابقات گواه سطح بالای آن بود و خوشبختانه ما هم موفق شدیم به مدال های خوبی برسیم. در این بین حسین رسولی شاگردم نیز با کسب مدال طلا یکی از مدال آوران کاروان ایران بود.

وی افزود: تمرینات من و حسین از مهرماه سال گذشته آغاز شده بود و با حمایتهای پدر و خانواده او و هیات استان خوابگاهی در اختیار ما قرار داده شد. ما تمریناتمان را آغاز کردیم و بعد از ۹ ماه توانستیم به پیشرفت رکوردی خیلی خوبی دست پیدا کنیم. در این ماده،قهرمانان سرشناسی حضور داشتند. او باید با قهرمان جهان رقابت می کرد که دو سال پیش در ۱۷ سالگی قهرمان آسیا شده بود و رکورددار جهان هم بود. بنابراین کار خیلی سختی داشتیم و می دانستیم رقیب حسین خیلی جدی است. خوبی کار این بود که با پیشرفت چشمگیر حسین و رکوردهای وی در تمرینات مشترک با این رقیب جهانی، او از پرتابهای حسین استرس زیادی گرفته بود.

سپهرزاد در خصوص شرایط سخت تمرینی رسولی عنوان کرد: به هر حال شرایط سختی وجود داشت. وی اهل یکی از روستاهای کمیجان اراک است و ۹ ماه تمام از خانواده اش دور بود. مشکلات زیاد بود اما خوشبختانه توانستیم بر آنها غلبه کنیم و مزد زحماتش را هم در مسابقات آسیایی گرفتیم. او رکوردش را در عرض ۹ ماه بیش از ۹ متر ارتقا داد و این خیلی ارزشمندبود.

مربی موفق دوومیدانی در پاسخ به این سوال که علت نتیجه خوب شاگردان شما در رقابتهای برون مرزی چیست؟ گفت: من خیلی دوست داشتم و دارم که آن اتفاقاتی که همیشه برای خودم دنبالش بودم برای شاگردانم بیافتد. بعد از اینکه نشد با احسان حدادی عزیز کار را ادامه دهیم عزم خودم را به کار بستم تا اگر فرد دیگری در پرتاب دیسک توانمندی داشت با وی کار کنم. با خودم قرار گذاشتم که موفق شوم. من کل زندگی ام را از راه دوومیدانی می گذرانم. حسین شرایط پرداخت هزینه مربیگری را نداشت و من هم با توجه به استعدادی که در وی می دیدم به صورت رایگان با او کار کردم تا به خودم ثابت کنم که می توانم. بی مهری های زیادی به من شد اما فراموش کردم و فقط با تمام وجود پیش رفتم. احساس می کردم اگر یکبار دیگر تلاش کنم در مربیگری باز هم به نتیجه ای که می خواهم می رسم.

وی در پاسخ به این سوال که شرایط دوومیدانی ایران را چطور می بینید و پیش بینی شما از بازیهای آسیایی چیست؟ گفت: فدراسیون دوومیدانی برنامه ریزی های خیلی خوبی داشته و هزینه های زیادی هم کرده است. فکر می کنم فدراسیون دوومیدانی برای کاندیداهای کسب مدال سنگ تمام گذاشته است و این موضوع در طول تاریخ دوومیدانی کم نظیر بوده است . امیدوارم با این زحمات و تلاش های خود ملی پوشان در بازیهای آسیایی هم نتیجه خوبی بگیریم و رشته دوومیدانی یکی از موفق ترین رشته ها در جاکارتا باشد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: