مشاور عالی وزیر و دبیر ستاد همکاری‌ها خبر داد؛

تربیت مدرسان سند تحول بنیادین از میان طلاب و روحانیون

کدخبر: 2223495

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به اشتغال سه هزار طلبه و روحانی در آموزش‌ و پرورش، گفت: مرحله دوم تربیت مدرسان سند تحول بنیادین از میان طلاب و روحانیون در تابستان انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مجتبی ملکی بابیان این‌که وظیفه اصلی ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش‌وپرورش، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی و پیگیری فعالیت‌ها و نظارت کلان بر انجام تعامل‌ها و هماهنگی‌هاست، اظهار داشت: ما برای فصل تابستان امسال چند برنامه مهم داریم ازجمله این‌که مرحله دوم تربیت مدرسان ویژه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش را در روزهای آغازین تابستان اجرایی می‌کنیم که در این دوره ۸۰ نفر از مدرسان سراسر کشور که مرحله اول در قم حضور یافته بودند، در این مرحله آموزش‌ها نیز در قم شرکت می‌کنند.

جذب ۳۰۰ سرباز طلبه در سال گذشته و ۵۰۰ نفر در سال جاری

وی همچنین به اجرای طرح آموزش و توجیه سرباز طلبه‌ها در آموزش‌وپرورش اشاره کرد و افزود: در سال تحصیل گذشته حدود ۳۰۰ نفر از طلاب در قالب این طرح در آموزش‌وپرورش مشغول به خدمت شدند و سال تحصیلی ۹۷- ۹۸ نیز سهمیه جذب ما حدود ۵۰۰ نفر است.

اشتغال سه هزار طلبه و روحانی در آموزش‌وپرورش

مشاور عالی وزیر آموزش‌وپرورش بابیان این‌که در حال حاضر حدود سه هزار طلبه و روحانی در آموزش‌وپرورش استخدام هستند، گفت: از دو سال قبل دوره‌های آموزشی ویژه طلاب و روحانیون شاغل در آموزش‌وپرورش به‌صورت متمرکز با مدیریت ستادی برگزار می‌شود که تابستان امسال نیز این برنامه ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: جدای از این افراد، دوره‌های آموزشی خاص طلاب فعال در آموزش‌وپرورش یعنی مبلغان و مشاورینی که به مدارس اعزام می‌شوند نیز در تابستان امسال برگزار می‌شود که برای همه استان‌های کشور به‌صورت متمرکز در ۵ استان این دوره‌ها برگزار می‌شود، ضمن آن‌که در هر استان نیز به‌صورت مجزا اجرا می‌گردد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ملکی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های پژوهشی اشاره کرد و گفت: ان‌شاءالله امیدواریم این قبیل فعالیت‌ها را هم در فصل تابستان شروع کنیم که در چند محور است ازجمله بحث اثرگذاری حضور روحانیون در آموزش‌وپرورش که در طرح‌ها و قالب‌های مختلف مشغول به فعالیت شده و یا می‌شوند.

تدوین برنامه پنج‌ساله حوزه‌های علمیه با آموزش‌وپرورش

وی بیان داشت: یکی از برنامه‌های مهم که با دستور ویژه آیت‌الله اعرافی در حال اجراست، ناظر به برش برنامه پنج‌ساله حوزه‌های علمیه در ارتباط با آموزش‌وپرورش است که به این وسیله امیدواریم نقشه راه جامع و کاملی در اختیارمان قرار گیرد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: