راه‌اندازی خط تولید نسل جدید موتورهای سنگین دیزلی/دو دستگاه دولتی خریدار محصول داخلی

کدخبر: 2223496

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به راه‌اندازی خط تولید موتورهای دیزلی سنگین در کشور، گفت: حمایت وزارت راه و شهرسازی در زمینه پیش‌خرید کردن این موتور موجب شکل‌گیری بازار برای این محصول خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در حاشیه مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی، از موتور دیزل ملی 1300 اسب بخار با قطعات داخلی رونمایی شد.

در این مراسم سورنا ستاری با اشاره به تلاش همه دست‌اندرکاران صنعت موتور کشور برای به ثمر رسیدن این خط تولید، گفت: با راه‌اندازی خط تولید این نوع موتور سنگین، نسل جدیدی از خانواده موتور در کشور متولد شده است.

وی، با بیان اینکه در حال حاضر ساخت این موتور با قدرت یک مگاواتی آغاز شده است، ابراز امیدواری کرد که نسل 5 و 6 مگاواتی این نوع موتورهای سنگین نیز در کشور توسعه یابد.

ستاری با اشاره به حمایت‌های وزیر راه و شهرسازی از این طرح، خاطر نشان کرد: پیش‌خرید موتورهای تولیدی توسط وزارت راه و شهرسازی باعث شکل‌گیری درصد قابل توجهی از بازار این محصول شده است که امیدواریم این حمایت‌ها باعث توسعه بازار موتور سنگین تولید داخل شود.

موتور تجاری دیزل سنگین ملی با قطعات داخلی در زمینه‌های ریلی، نیروگاهی و دریایی کاربرد فراوان دارد. ساخت این موتور ملی از سال 93 شروع شد. علاوه بر وزارت راه و شهرسازی، نیروی دریایی ارتش نیز اعلام کرد یکی از خریداران این موتور دیزل ملی خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود شرکت تولیدکننده این موتور قادر باشد در سال 50 دستگاه موتور از این نوع را تولید کند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: