وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

شرکت‌های داخلی نتوانستند تنوعی در تولیدات خود ایجاد کنند/ تقریباً ۱۰۰ درصد روپوش‌های دانش آموزان تولید داخل است

کدخبر: 2223505

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شهریه مدارس غیر دولتی گفت: برای نظارت بر شهریه این مدارس سامانه های مخصوصی تدوین شده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سید محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم گردهمایی مسئولین امور تحصیلی و اتباع خارجی در ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور و در جمع خبرنگاران با اشاره به شهریه مدارس غیردولتی گفت: به مدارس دولتی و غیردولتی نظارت کاملی داریم و باید تغییراتی در نظام های مخصوص به وجود آید.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدیران مدارس به عنوان نمایندگان وزارت آموزش و پرورش هستند، گفت: اصلی ترین فعالیت نظارتی کاری است که مدیران مدارس انجام می دهند و این نظارت در تمام برنامه های آموزشی، پژوهشی و بکارگیری نیروی انسانی در مدارس دولتی و غیردولتی وجود دارد.

بطحائی با اشاره به سامانه مخصوص نظارت بر شهریه مدارس اظهار کرد: سامانه ای برای نظارت بر شهریه ها طراحی شده است و در این سامانه سلایق کمترین دخالت را دارند.

وی ادامه داد: این سامانه در مرحله آزمایشی قرار دارد و در ماه های آینده مشکلات آن برطرف خواهد شد؛ در این سامانه هیچ یک از مدارس غیردولتی حق ندارند شهریه بیشتر از مقدار مصوب را اخذ کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در صورتیکه مدارس شهریه بیش از مقدار مصوب دریافت کنند برای خانواده ها پیامکی ارسال می شود، اظهار کرد: اگر زمانی این اتفاق بیافتد پیامکی برای خانواده ها ارسال می شود که در آن مقدار شهریه مصوب مشخص شده و بر اساس آن خانواده ها می تواند اعتراضات خود را اعلام کنند.

بطحائی ادامه داد: البته وزارت آموزش و پرورش و سازمان های نظارتی هم بر روی موضوع شهریه ها نظارت می کنند و در صورت بروز هرگونه مشکل خود اقدام به پیگیری موضوع می کنند، زیرا گاهی اوقات خانواده ها از بیم آنکه مبادا در مدرسه با فرزندشان بد رفتاری شود اعتراض نمی کنند که برای حل این مشکل وزارتخانه هم وارد کار شده است.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص استفاده از کالای ایرانی با توجه به شعار سال اظهار کرد: مواد مصرفی خارجی در وزارت آموزش و پرورش بسیار کم است اما متأسفانه در لوازم التحریر شرکت های ایرانی نتوانستند به درستی محصولات خود را ارائه کنند.

نمایشگاه ایرانی برای حمایت از کالای داخلی برگزار می شود

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کالای ایرانی گفت: جلسات متعددی برای بهره گیری از لوازم التحریر ایرانی برگزار شده است و نمایشگاه تجهیزات و لوازم التحریر ایرانی به زودی برگزار می شود.

بطحائی درباره نمادهای خارجی اظهار کرد: نمادهای خارجی ضد تربیتی و مغایر با فرهنگ ایرانی - اسلامی در برخی از محصولات لوازم التحریر مشاهده می شود که در نمایشگاه کالای ایرانی به دنبال این هستیم تا نمادهای ایرانی را جایگزین نمادهای خارجی کنیم و امیدواریم تا قبل از سال تحصیلی جدید بتوانیم سهم استفاده از کالای ایرانی در لوازم التحریر را نسبت به سال قبل افزایش دهیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به روپوش مدارس گفت: تقریباً 100 درصد روپوش های دانش آموزان تولید داخلی است اما گلایه اصلی اولیای دانش آموزان کم بضاعت سخت گیری مدارس درباره فشارهای اقتصادی است که به آنها وارد می شود، اما در دستور العملی که تا ماه دیگر صادر می شود تأکید کرده ایم که سختگیری درباره تهیه اقلام مصرفی و روپوش ها طوری باشد که سبب دل آزردگی خانواده ها نشود.

امیدواریم روزی اولیا مدرسه را انتخاب کنند نه محدوده جغرافیایی

وی با اشاره به محدودیت های جغرافیایی و محل سکونت برای ثبت نام یک دانش آموز در مدرسه اظهار کرد: امیدواریم روزی برسد که اولیای دانش آموز مدرسه را انتخاب کنند نه اینکه به دلیل محدودیت ها دانش آموز را ملزم به ثبت نام در مدرسه ای در یک محدوده خاص کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه البته این موضوع هم مشکلاتی دارد، اظهار کرد: البته با این وضعیت دچار مشکلاتی خواهیم شد زیرا مناطقی که متقاضی بالایی داشته باشند زودتر از دیگر مناطق پر می شوند و به همین دلیل است که از محدودیت های جغرافیایی استفاده می کنیم.

بطحائی اظهار کرد: در تلاش هستیم به سمتی برویم که برابری کیفیتی را در تمام مدارس ایجاد کنیم تا اولیا به دنبال مدارسی خاص نباشند و در شهریور ماه گزارشی درباره تلاش هایی که برای برابری در کیفیت انجام شده است ارائه خواهیم کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: