پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران از ۶۲ طرح پژوهشی محققان کشور

کدخبر: 2223508

صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران با حمایت از ۶۲ طرح پژوهشی محققان سراسر کشور موافقت کرد.

یه گزارش ایسنا ، فراگیری حوزه‌های مختلف علوم اعم از رشته‌ای و بین رشته‌ای دارای اهمیت ویژه‌ای است و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی با توجه به ضرورت این موضوع کارگروه‌های مختلفی در این حوزه‌ها راه‌اندازی کرده است. حمایت از پژوهشگران کشور برای پیشبرد طرح‌ها و ایده‌های خود در این کارگروه‌ها انجام می‌شود. طرح‌های ارسالی پژوهشگران پس از تایید در کارگروه‌های تخصصی برای تصویب به کمیته تخصصی ارسال می‌شود. بر این اساس در آخرین جلسه این کمیته در خرداد ماه جاری 62 طرح برای حمایت تصویب شد.

بر اساس این گزارش، این طرح‌ها شامل 32 طرح پژوهشی، 3 طرح پژوهشی تفاهم‌نامه‌ای، 14طرح پسا دکترا و 13 طرح پسا دکترای تفاهم‌نامه‌ای است که هر یک از این طرح‌ها تعهداتی دارند که می‌توان به چاپ 54 مقاله در سطح کیو وان، 22 مقاله آی‌اس‌آی، 9 مقاله علمی و پژوهشی، 2 ثبت اختراع و تولید 3 محصول اشاره کرد.

بر اساس اعلام معاونت علمی، این حمایت‌ها هدایت فعالیت‌های تحقیقاتی به سمت کاربردی و تجاری شدن را در نظر دارد تا با کمک صندوق حمایت از پژوهشگران و تامین منابع مالی در حد امکان فعالیت‌های نوآورانه محققان در سراسر کشور توسعه یابد، البته در این حمایت‌ها نیاز جامعه نیز در نظر گرفته می‌شود.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: