گزارش هواشناسی؛

امواج سه متری در خلیج فارس/بارندگی در شمال کشور

کدخبر: 2223521

سازمان هواشناسی اعلام کرده امروز و فردا خلیج فارس توفانی است و ارتفاع امواج آن به سه متر خواهد رسید.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: طی سه روز آینده در اکثر مناطق کشور جو پایدار است.

احد وظیفه افزود: طی امروز و فردا در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، ارتفاعات و دامنه های البرز شرقی، سواحل شرقی دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار پراکنده باران و در برخی نقاط رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: همچنین طی سه روز آینده در جنوب غرب، جنوب و با شدت کمتر در غرب کشور و دامنه های شرقی البرز و همچنین در ساعات بعدازظهر و اوایل شب بخش هایی از شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی می شود که این شرایط سبب خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.

وظیفه در پایان هشدار داد: به سبب وزش باد شدید طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه خلیج فارس بویژه مناطق غربی و مرکزی آن مواج و توفانی خواهد بود. حداکثر ارتفاع موج در روز سه شنبه در مناطق فوق الذکر بین ۲ تا ۳ متر و در روز چهارشنبه بین یک و نیم تا دو و نیم متر پیش بینی می شود. از این روز توصیه می شود هنگام تردد قایقهای تفریحی، سبک و نیمه سنگین نکات ایمنی لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی بعمل آید.

هوای تهران امروز صاف تا قسمتی ابری، در بعدازظهر افزایش باد و احتمال گرد و خاک پیش بینی شده و بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت به ترتیب ۳۶ و ۲۳ درجه سانتیگراد اعلام شده است.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: