در همایش مسئولان امور تحصیلی اتباع خارجی مطرح شد:

نباید به سمت جداسازی دانش آموزان اتباع خارجی برویم

کدخبر: 2223522

وزیر آموزش و پرورش گفت:  به هیچ عنوان نباید به سمت جداسازی دانش آموزان اتباع از دانش آموزان ایرانی برویم که آثار ضد تربیتی اش به مراتب بیشتر است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد بطحائی در همایش مسئولان امور تحصیلی اتباع خارجی در ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور که ظهر امروز در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، گفت: با توجه به موکدات رهبری به ویژه برای تحصیل دانش آموزان افغانستانی مکلف بودیم دانش آموزان اتباع را پوشش دهیم و خوشبختانه در این زمینه روسفید بیرون آمدیم. در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ بیش از ۱۰ درصد رشد دانش آموزان افغانستانی را نسبت به سال تحصیلی گذشته داشتیم.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: ما ریسک مشکلات و موانع اداری را پذیرفتیم ودانش آموزان بدون هویت را نیز ثبت نام کردیم چون تاکید آموزش و پرورش این است که هیچ چیز نباید مانع این کار خیر شود. حالا هم اعلام می کنیم که هیچ دانش آموزی نباید در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ از ثبت نام باز بماند. مشکلاتی مانند کمبود اعتبار یا تراکم کلاسی نباید مانع تحصیل فرزندانمان شود. البته معتقد هستیم کمک مجامع بین المللی می تواند مشکلات ما را در این زمینه کاهش دهد.

وی با بیان اینکه سیاست گذاران ارشد کشور تاکید دارند نباید تفاوتی بین دانش آموزان اتباع قائل شد، اظهار کرد: این بزرگترین پیام بشردوستانه است و باید از طریق ان جی اوها و مجامع بین المللی به جهان صادر شود. همچنین این زمینه که خود اتباع افغانستانی بتوانند به عنوان خیر مدرسه کمک کنند نیز وجود دارد و ما باید چنین ظرفیتی را بشناسیم.

بطحایی اضافه کرد: سالهای گذشته اعتراضاتی از سوی برخی هموطنان خود داشتیم مبنی بر اینکه با وجود اتباع، تراکم کلاس بالا رفته و ممکن است آسیبهایی ایجاد و موجب کند شدن پیشرفت تحصیلی شوند. باید برای مسائل فرهنگی و بهداشتی و.. دوره‌های نظام مند برگزار شود که منتج به دریافت یک گواهینامه بشود و ارائه آن هنگام ثبت نام لازم باشد. به هیچ عنوان نباید به سمت جداسازی دانش آموزان اتباع از دانش آموزان ایرانی برویم که آثار ضد تربیتی اش به مراتب بیشتر است. باید تلاش کنیم تحصیلات اتباع به ویژه افغانستانی‌ها و پاکستانی ها در مدارس رسمی ما صورت گیرد. تلاش کنید مدارس خودگردان به مدارس رسمی تبدیل شوند.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: