معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد:

٩٥٠ هزار راننده تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی

کدخبر: 2223609

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی با اعلام شرایط بیمه رانندگان ، گفت:٩٥٠ هزار راننده در کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسن زدا با بیان اینکه گروهی از رانندگان در شرکتها، موسسات و کارخانجات فعالیت می کنند و تابع قانون کارهستند، گفت: این دسته از رانندگان مشمول قانون سخت و زیان آور هستند و تاکنون از مزایای این قانون بهره مند شده اند.

وی افزود: گروه دوم رانندگان، خودمالک هستند و از پوشش قانون کار خارج هستند و از این رو مشمول قانون سخت وزیان آور نیستند و همچنین بیمه بیکاری و غرامت دستمزد ایام بیماری نیز دریافت نمی کنند.

زدا گفت: در سالهای اخیر تلاش شده قانون کار را به گروه دوم رانندگان کار تعمیم دهند که این کار صحیح نیست و باید برای این گروه قانون و شرایط جدید تعریف شود.

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: در سال ٨٩ توافق نامه ای میان سازمان های هدفمندی یارانه ها و تامین اجتماعی منعقد شد و سازمان هدفمندی یارانه ها متعهد شد رانندگان را تحت پوشش ببرد و بر این اساس ١٣.٥ درصد حق بیمه را راننده و ١٣.٥ درصد را این سازمان به عنوان سهم کارفرما بپردازد.

وی افزود: بیمه رانندگان آغاز شد و امروز ٩٥٠ هزار راننده در کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند که خدمت رسانی به این قشر زحمتکش موجب افتخار این سازمان است.

زدا گفت: اما سهم کافرمایی حق بیمه رانندگان به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشد و این سازمان بیش از ٣ هزار میلیارد تومان از سازمان هدفمندی یارانه ها بابت سهم کارفرمایی طلب دارد و از سوی دیگر با قانونی روبرو هستیم که اگر بدون تامین اعتبار فعالیتی انجام دهیم تخلف کرده ایم.

وی با اشاره به دعوت دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رانندگان و بررسی مسائل صنفی و بیمه ای آنها در جلسه ای گفت: به همین علت کارگروهی بیمه ای و دبیرخانه دائمی برای آن تشکیل شد تا مشکلات این افراد در این کارگروه رفع شود.

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: این سازمان حامی رانندگان است و دکتر نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز به بررسی مسائل بیمه ای رانندگان در این کارگروه تاکید کرده است.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: