نماینده سابق مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با فارس:

اراده‌ جدی در دولت برای تسهیل ازدواج جوانان وجود ندارد/ مسائل اصلی حوزه زنان معطل مانده است

کدخبر: 2223616

نماینده سابق مردم تهران در مجلس گفت: اراده‌ جدی در دولت برای تسهیل امر ازدواج جوانان وجود ندارد و اقداماتی که در این خصوص مشاهده می‌شود حداقل‌هایی را همچون افزایش وام ازدواج شامل شده که تأثیر زیادی در افزایش ازدواج نداشته است.

زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس هشتم و عضو گروه آینده نگری سلامت فرهنگستان علوم پزشکی در گفت وگو با خبرنگار زنان و جوانان خبرگزاری فارس، با بیان اینکه مسائل اصلی حوزه زنان معطل مانده و به مسائل فرعی آن پرداخته می شود، اظهار کرد: موضوعات مهمی همچون پرداختن به تحکیم بنیاد خانواده، تسهیل ازدواج و تأمین امنیت اقتصادی زنان از موضوعاتی است که اولویت مهم جامعه زنان کشور به شمار می رود و از نهادهای مسئول حوزه زنان انتظار می رود که با بررسی و تحلیل دقیق مسائل، خلأ های قانونی آن را احصا کرده و در راستای برطرف کردن آن طرح و لایحه به مجلس ارائه کنند.

وی افزود: متأسفانه احکام برنامه پنجم در حوزه زن و خانواده به خوبی اجرا نشد و انتظارات لازم را برآورده نکرد و با وجود تأکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با موضوع خانواده آنچه مشاهده می شود این است که مسئولان حوزه زنان و نمایندگان مجلس به جای پرداختن به مسائل اصلی به حواشی می پردازند که دردی از جامعه زنان دوا نمی کند.

الهیان با بیان اینکه جار و جنجال تبلیغاتی و پرداختن به حواشی ظلم به جامعه زنان است، خاطر نشان کرد: قانون تسهیل ازدواج که مصوب سال 89 بوده است معطل اجراست و اگر این قانون توسط دولت ناکارآمد تشخیص داده شده است باید اصلاح شود نه اینکه اجرای آن برای سال های متوالی معطل بماند در حالی که تأخیر ازدواج و بالا رفتن آمار جوانان مجرد مسئله مهمی است که جامعه جوانان کشور درگیر آن هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس هشتم اضافه کرد: اراده جدی در دولت برای تسهیل امر ازدواج جوانان وجود ندارد و اقداماتی که در این خصوص مشاهده می شود حداقل هایی را همچون افزایش وام ازدواج شامل شده که تأثیر زیادی در افزایش ازدواج نداشته است.

وی با اشاره به مسأله سالمندی آینده جمعیت کشور بیان کرد: سالمندی جمعیت کشور مشکلات بسیاری برای ما رقم خواهد زد ولی متأسفانه مسؤولان به فکر حل مشکلات روزمره هستند و دوراندیشی و آینده نگری در اقدامات آنها دیده نمی شود.

الهیان عنوان کرد: علاوه بر تسهیل ازدواج جوانان که رابطه مستقیم با حل معضل جمعیت دارد باید مشوق هایی برای فرزندآوری خانواده ها در نظر گرفته شود؛ کشورهای توسعه یافته که خطر جمعیت را احساس می کنند چنین مشوق هایی برای افزایش فرزندآوری در نظر گرفته اند و جای خالی این مشوق ها در کشور ما نیز احساس می شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: