آیا تنها معاون زن سازمان محیط زیست سفیر می شود؟

کدخبر: 2223628

خبر پیشنهاد تصدی سفارت جمهوری اسلامی به پروین فرشچی تنها معاون زن در سازمان محیط زیست در تب و تاب پایان سال گم شد، اما آنطور که معاون محیط دریایی سازمان محیط زیست می‌گوید: ماجرای سفیر شدنش منتفی نشده و در حال طی مراحل اداری است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس ، واپسین روزهای سال 96 خبری مبنی بر معرفی گزینه های جدید وزارت امور خارجه برای سفارت منتشر شد که در آن روزها وزیر امور خارجه گفته بود: دو گزینه زن برای تصدی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دو کشور، به ریاست جمهوری معرفی شده اند.

محمدجواد ظریف، در واکنش به گلایه خبرنگاران از فراموشی وعده معرفی سفیر زن گفته بود: «دو یا سه گزینه جدید برای کسب موافقت رئیس جمهور معرفی کرده است». اما وی اسم و کشور مقصد را به این دلیل که کار هنوز نهایی نشده و مراحل زیادی مانده، معرفی نکرد.

رسانه ها پس از آن اعلام کردند یکی از این دو گزینه مطرح شده از سوی ظریف، پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست است که از دوران تصدی معصومه ابتکار به این سمت منصوب شده است.

فرشچی، معاون محیط زیست دریایی است، استاد این حوزه در دانشکده علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد است.

وی در گفت وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که آیا ماجرای سفیر شدنش حقیقت دارد؟ گفت: بله! این پیشنهاد داده شده و در حال گذراندن مراحل اولیه آن در وزارت امور خارجه هستم.

گفته می شود: رئیس جمهور مرحله اول موافقت خود را اعلام کرده اند. در مرحله دوم موافقتش دستگاه های نظارتی هم باید اعلام نظر کنند.

سال گذشته برخی رسانه اخباری مبتنی بر تابعیت دوگانه فرشچی منتشر کرده بودند که تایید یا تکذیب نشد؛ موضوعی که در صورت اثبات می تواند موجب نظر منفی دستگاه های امنیتی و نظارتی شود که باید درباره سفیر پیشنهادی نظر بدهند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: