مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کرد

پرداخت ۷۰درصد مطالبات بیمارستان‌ها در صورت مدیریت هزینه مراکز درمانی

کدخبر: 2223630

رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، گفت: با مدیریت هزینه از سوی بیمارستان‌ها و دانشگاههای علوم پزشکی، متعهد هستیم که ۷۰ درصد مطالبات هر ماه را پرداخت کنیم و امیدواریم این پرداختیها مستمر و منظم انجام شود.

به گزارش ایسنا، مهندس طاهر موهبتی با تاکید بر ضرورت مدیریت هزینه‌ها از سوی بیمارستان‌های دولتی و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، اظهار داشت: بسیاری از بیمارستان‌های دولتی و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در این زمینه اقدامات خوبی داشته‌اند و امیدواریم براساس تفاهم نامه‌ای که با بیمارستان‌ها منعقد کردیم، در ازای مدیریت هزینه‌ها بتوانیم 70 درصد پرداخت هر ماه را از ماه آینده به بیمارستان‌های دولتی پرداخت کنیم. به عبارتی به این ترتیب حرکتی فراتر از قانون تنظیم که باید ۶۰ درصد هزینه‌ها در ماه آینده به بیمارستان‌ها پرداخت می‌شد، صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به مطالبات سال گذشته دانشگاه‌های علوم پزشکی از بیمه سلامت، افزود: براساس قانون، تعدیل بدهی‌ها از طریق انتشار اسناد خزانه صورت می‌گیرد. منتظریم این اتفاق افتد و چنانچه سازمان برنامه و بودجه آنها را منتشر کند، پرداختی‌ها به روز خواهد شد.

وی در مورد مطالبات داروخانه‌ها نیز گفت: برخی از داروخانه‌ها گفته‌اند که مطالباتی دارند، اما اولین بار است که مطالبات آنها به روز شده و به صورت میانگین کشوری تنها دو ماه از سال ۹۶ را از بیمه سلامت طلب دارند و از سال ۹۷ برای تمام ارائه دهندگان خدمت، هر ماه ۷۰ درصد مطالبات پرداخت خواهد شد و برای طلب دو ماه سال گذشته به دلیل اینکه چاپ اسناد با تاخیر صورت می‌گیرد، پرداخت‌ها با کمی تاخیر انجام می‌شود. با این وجود، مشکلی از سوی بیمه سلامت برای پرداخت مطالبات وجود ندارد.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، موهبتی در ادامه تصریح کرد: در روزهای اخیر در فضای رسانه‌ای رسمی و غیر رسمی شاهد بودیم که برخی عنوان می‌کردند که از سوی بیمه سلامت برای پاراکلینیک‌ها از جمله داروخانه‌ها، مراکز تصویربرداری، فیزیوتراپی و توانبخشی سقف تعیین شده است، اما چنین موضوعی صحت ندارد؛ چراکه این خدمات، تولیدکننده هزینه نیستند و ما این مساله را تکذیب کردیم. البته در ابتدای سال در یک یا دو استان، چنین بخشنامه‌ای صادر شده که بلافاصله عکس‌العمل نشان داده شد و به دنبال آن جلساتی با انجمن‌های ذینفع برگزار کردیم و موضوع تبیین شد.

رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: ارائه دهندگان خدمت چنانچه مطلبی دارند، می‌توانند با جلسات مشترک با ما در میان بگذارند؛ چرا که علاوه بر اینکه رسانه‌ای کردن برخی موضوعات درست نیست، آزرده خاطر کردن مردم نیز امر پسندیده‌ای نبوده و شایسته نیست.

موهبتی با اشاره به بودجه تعیین شده برای بیمارستان‌های دولتی خاطرنشان کرد: ما برای بیمارستان‌های دولتی به فراخور بودجه تعیین شده نمی‌توانیم خرید خدمت کنیم. به عبارتی برای هر موضوعی در کشور مثل سدسازی هم، براساس میزان بودجه‌ای که ارائه شده، تعهد داده می‌شود و ما هم در ازای مدیریت هزینه از سوی بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی متعهد هستیم که ۷۰ درصد مطالبات هر ماه را پرداخت کنیم و امیدواریم پرداختی‌هایمان را مستمر و منظم کنیم.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: