سفیر آمریکا در عراق: نیروی هوایی ما مسؤول حمله به سوریه نیست

کدخبر: 2223739

سفیر آمریکا در بغداد اعلام کرد، هیچ فعالیت هوایی آمریکایی‌ در مرزهای عراق با سوریه وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، داگلاس سیلیمان، سفیر آمریکا در عراق تاکید کرد: نیروی هوایی آمریکا مسؤول حمله‌ای که علیه گروه‌های حشد شعبی در سوریه انجام شده، نیست.

در همین راستا، اسامه النجیفی، معاون رئیس جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: النجیفی امروز (سه‌شنبه) با سفیر آمریکا در عراق دیدار کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است: طی این دیدار دو طرف به بررسی پرونده‌های سیاسی مهم و مشترک پرداختند و النجیفی به موضع گیری ائتلاف القرار در قبال نقض‌های صورت گرفته در انتخابات و موافقت پارلمان با اصلاحیه سوم قانون انتخابات اشاره کرد.

وی همچنین اشاره‌ای به نقش مهم شورای قضایی و دادگاه عالی فدرال در تعیین تکلیف پرونده‌های مطرح شده به گونه‌ای که با عدالت و منافع کشور همخوانی داشته باشد، داشت.

طبق این بیانیه، این سفیر از دیدگاه النجیفی درخصوص مسأله دعوت مطرح شده از جانب نخست وزیر برای گفت‌وگو بین گروه‌ها و همچنین تاکید بر مشارکت جدی جهت پایان دادن به مشکلات و پیشبرد روند سیاسی و تاکید النجیفی برای وجود برنامه دولتی قادر به حل بحران‌ها و برآورده ساختن آرمان‌های ملت، مطلع شد.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است: النجیفی نیز در جریان موضع آمریکا درخصوص پرونده‌های مورد بررسی قرار گرفت و بر تمایل طرف آمریکایی به حمایت و کمک به عراق تاکید کرد.

هیئت حشد شعبی پیشتر اعلام کرده بود: عصر یکشنبه مقر وابسته به آن در نوار مرزی با سوریه مورد هدف آمریکا قرار گرفت و این هیئت این حمله را تلاشی براسی تقویت سیطره دشمن بر مرزها قلمداد کرد و از طرف آمریکایی خواست تا توضیحاتی را در این خصوص ارائه دهد.

مسؤولان آمریکایی اجرای عملیات ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری واشنگتن در نزدیکی شهر بوکمال در استان دیرالزور را رد و اعلام کردند که این حمله به اسرائیل مربوط می‌شود.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: