حزب آلمانی خواستار تشکیل "گروه ۶" بدون حضور آمریکا شد

کدخبر: 2223747

فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان با توجه به نشست شکست‌خورده اخیر جی۷ در کانادا خواستار تشکیل فرمت جدید "جی۶" بدون حضور آمریکا شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "هانوفرشه آلگماینه سایتونگ"، فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان با توجه به اینکه شورای وزرای آلمان ــ فرانسه از روز سه شنبه در منطقه ای در نزدیکی برلین برگزار می شود از انتظارات بالای حزبش از این نشست سخن گفت.

در یک یادداشت معاون رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات که رسانه های آلمانی درباره آن گزارش داده اند آمده است که شورای وزرای آلمان ــ فرانسه باید راهکارهایی را در مسیر یک اصلاحات جسورانه در اتحادیه اروپا تعیین کنند. این مسئله مطرح است که اروپا حالا باید چگونه پیش رود و مسئله تکروی های حزب سوسیال مسیحی نباید مطرح باشد.

در این یادداشت همچنین آمده است، کسی که می خواهد استقلال اروپا در جهان را تقویت کند باید در اروپا و در آینده سرمایه گذاری کند. اروپای مدل سال های گذشته برای ایستادن در برابر چالش هایی مانند ترامپ کافی نیست.

حزب سوسیال دموکرات آلمان خواستار معرفی یک بودجه سرمایه گذاری اروپایی شد که در زمان های بحران به صورت پایدار تأثیرگذار باشد. در بلندمدت باید این بودجه سرمایه گذاری تحت سرپرستی وزیر دارایی اروپایی قرار گرفته و تحت کنترل یک اتاق منطقه یورو در پارلمان اروپا قرار گیرد.

این حزب همچنین خواستار یک برنامه اروپایی برای پیشرفت اجتماعی با برنامه هایی علیه بیکاری جوانان و قوانینی علیه اشتغال های نامناسب و مبارزه مشترک اروپایی علیه انحراف های اجتماعی و دستمزدی شد.

در این یادداشت همچنین آمده است: اروپا باید در سطح بین المللی فعالانه از ارزش های خود دفاع کرده که در این راستا سیاست های توسعه ای و تجاری نقش اصلی را ایفا می کند. سیاست تجاری اروپایی و همچنین سیاست های اروپا برای همکاری های توسعه ای باید بسیار قدرتمندانه تر در مرکز استراتژیک سیاست اروپایی قرار گیرد.

در این یادداشت همچنین آمده است که توافقات تجاری به خصوص با شرکای سیاسی و اقتصادی ما باید به عنوان فرصتی مورد استفاده قرار گیرد که یک وزنه مخالف در برابر سیاست غرب وحشی تجاری رئیس جمهور آمریکا خلق کرده و همچنین برای این منظور مورد استفاده قرار گیرد که از ارزش ها و علایق اروپا در رقابت با چین و بقیه اقتصادهای نوظهور و اقتصادهای ملی دفاع کند.

فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان همچنین به عنوان یک واکنش فوری به اجلاس شکست خورده اخیر جی هفت در کانادا خواستار تشکیل یک تشکل جدید بدون حضور آمریکا و تبدیل جی 7 به جی6 شد، بر این اساس کشورهای اروپایی عضو جی7 و کانادا و ژاپن باید حالا همکاری های خود را بر مبنای جدیدی قرار دهند. پیشرفت هایی که با آمریکا و تحت ریاست جمهوری ترامپ ممکن نیست باید به صورت قاطعانه در یک حلقه جدید و در فرمت جی6 بدون حضور آمریکا دنبال شود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: