در واکنش به حمله اخیر بوکمال؛

مقاومت عراق: در مقابله با رژیم صهیونیستی و طرح‌های آمریکا تردید نمی‌کنیم

کدخبر: 2223750

گروه‌های مقاومت عراقی با بیان اینکه حمله اخیر به حشد شعبی از سوی جنگنده‌های آمریکایی-صهیونیستی انجام شده، تاکید کردند که در مقابله با رژیم صهیونیستی و طرح‌های آمریکا در منطقه تردیدی به خود راه نمی‌دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، "جنبش عصائب اهل الحق" از گروه‌های حشد شعبی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، بار دیگر نیروهایی (آمریکایی - صهیونیستی) که در روند مقابله با تروریسم کارشکنی می‌کنند یک سناریوی سراسر شبهه و سوال را دنبال می‌کنند، چرا که جنگنده‌هایی که متعلق به ایالات متحده یا اسرائیل هستند دست به حمله‌ای فریب‌کارانه علیه یکی از گروه‌های مقاومت در مرزهای عراق و سوریه زده‌اند.

این جنبش حمله مذکور را اقدامی بزدلانه خوانده و آن را محکوم کرد.

جنبش عصائب اهل الحق عراق تاکید کرد، باید دولت عراق در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام مطلوبی برای افشای عاملان این انجام داده و در این باره بدون توجه به اعتراض‌های آمریکا که در راستای منافع امنیتی عراق نیست با دولت سوریه و نیروهای موجود در مرزها با عراق هماهنگی کند.

این جنبش تصریح کرد، تجربه‌های مختلف ثابت کرده، امکان تامین امنیت مرزهای عراق بدون برقراری امنیت مرزها توسط سوریه در داخل این کشور وجود ندارد.

طبق اعلام جنبش مذکور، هدف قرار گرفتن پایگاهی که عراقی‌ها برای مقابله داعش در مرزها با عراق به صورت قانونی و با اطلاع سوریه در آن حضور دارند بدون شک نشان دهنده حمایت عاملان حمله از گروه‌های تروریستی است. تمام دنیا می‌دانند که این منطقه محل نفوذ تروریست‌ها به عراق بوده و هست و خطری برای امنیت ملی کشور محسوب می‌شود.

جنبش عصائب الحق عراق تصریح کرد، به جای حمله به گروه‌های تروریستی برای ممانعت از ورود آنها به عراق، به صورت هدفمند کسانی که با تروریسم در عراق و منطقه مقابله می‌کنند مورد حمله قرار گرفتند.

همچنین گردان‌های حزب‌الله عراق با اعلام اینکه با حملات آمریکایی صهیونیستی غافلگیر نشدند، تصریح کردند، حمله به پایگاه‌های مقاومت رویارویی با رژیم صهیونیستی و طرح آمریکایی را به دنبال خواهد داشت.

گردان‌های حزب‌الله اعلام کردند: ‌تامین امنیت مرزها و نابودی داعش خواب را از چشمان آمریکا و فرزند نامشروعش؛ اسرائیل و مزدوران آنها در منطقه می‌رباید. آنها می‌خواهند داعش و گروه‌های مانند آن به عنوان خنجری سمی بر پیکر جهان اسلام باقی بماند. آنها داعش را بهانه‌ای برای حضور در پایگاه‌های مستقر در منطقه به ویژه نزدیک مرزهای عراق و سوریه قرار می‌دهند.

گردان‌های حزب‌الله عراق اعلام کردند، در مقابله با رژیم صهیونیستی و طرح آمریکایی تردید نخواهند کرد.

همچنین ائتلاف "دولة قانون" عراق هدف از این حملات به پایگاه‌های مقاومت را اعمال معادلات جدید و کمک به داعش برای گسترده شدن دانست و گفت، تکرار چنین شیوه‌های احمقانه‌ای منجر به تنش بزرگ و خطرناک در سطح منطقه خواهد شد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: