عباس: با آمریکا در جمع‌آوری کمک‌ برای غزه همکاری نمی‌کنیم

کدخبر: 2223751

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، این تشکیلات با طرح آمریکا برای جمع‌آوری کمک‌های مالی از کشورهای خلیج‌فارس جهت بازسازی غزه هرگز همکاری نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه هاآرتص اسرائیل محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: با طرح آمریکا برای جمع‌آوری کمک‌های مالی از کشورهای خلیج‌فارس جهت بازسازی غزه هرگز همکاری نخواهد کرد. زیرا هدف از این طرح جدایی سیاسی میان غزه و کرانه باختری است.

دولت آمریکا امیدوار است این طرح‌ها به آرام ساختن اوضاع امنیتی غزه کمک کرده و فضای مناسبی را برای ارائه طرح معامله قرن این کشور فراهم آورد.

نبیل ابوردینه، سخنگوی عباس در بیانیه‌ای اعلام کرد: تلاش‌های دولت آمریکا در کنار اسرائیل برای جدایی غزه و کرانه باختری با شعار "کمک انسانی" یا "بازسازی" در واقع تلاشی برای نابودی مبارزه فلسطین با رژیم اشغالگر و برپایی کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی است.

وی گفت: رهبری فلسطین به کشورهای منطقه نسبت به همکاری با اقدامی که مخالف با موضع فلسطین است، موافقت با اقداماتی که هدف از آن ادامه جدایی غزه و کرانه باختری است و چشم پوشی از قدس و مقدمات آن هشدار داده و گفته: سیاست عباس در این باره روشن و ثابت است و آن اینکه هیچ دولتی در غزه و یا بدون غزه نیز تشکیل نخواهد شد.

این روزنامه نوشت: رهبری فلسطین اخیرا پیام‌های مشابهی به کشورهایی که هیئتی از سوی آن به این کشورها سفر خواهد کرد، فرستاده است. عربستان و قطر در راس آنها قرار دارد.

این روزنامه به نقل از منابع تشکیلات خودگردان فلسطین نوشت: احتمال دارد نماینده‌ای از سوی عباس با هدف تشریح موضع وی به این کشورها سفر کند.

یک منبع بلندپایه در تشکیلات خودگردان فلسطین به هاآرتص گفت: برای ما روشن است که دولت آمریکا به دنبال طرحی است که با پیشنهادهای مطرح شده مبنی بر برپایی دولت فلسطین در غزه، تاسیس فرودگاه در صحرای سینا و نوعی اداره مدنی گسترده در کرانه باختری همسو باشد. این طرح فورا از سوی ما رد شد و این بار کشورهای عربی با هیچ یک از طرح‌های این چنینی موافقت نخواهد کرد.

همچنین به دنبال درگیری داخلی علیه حماس، انتقادات در تشکیلات خودگردان بالا گرفته است، مقامات این تشکیلات معتقدند، حماس به سرعت طرح آمریکا را نمی‌پذیرد اما به طرح‌هایی که سطح زندگی در غزه را با نظارت سازمان ملل یا کشورهای عربی در راس آن قطر بهبود خواهد بخشید، اعتراضی نخواهد کرد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: