شمار بالای مرگ افراد بی‌خانمان در انگلیس در حال تبدیل شدن به یک «رسوایی ملی»

کدخبر: 2223848

تازه‌ترین پژوهش‌ها نشان می‌دهد مرگ افراد بی‌خانمان در انگلیس طی سالهای اخیر به علت عدم دسترسی به خدمات درمانی افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، تازه ترین آمارها از افزایش مرگ افراد بی خانمان در انگلیس حکایت دارد.

بر اساس این آمارها، هر دو هفته یک بار یک فرد بی خانمان جان خود را از دست می دهد. انتشار این خبر موجب شده است گروه های حقوق بشری از دولت این کشور بخواهند اقداماتی فوری در زمینه جلوگیری از مرگ افراد بی خانمان و افزایش سیاستهای حمایتی انجام دهد.

بر اساس نتایج پژوهش موسسه خیریه «سنت مونگو»، طی سالهای اخیر 158 بی خانمان تنها در شهر لندن به علت نبود امکانات اولیه زندگی، جان خود را از دست داده اند که مدیران این پژوهش آن را «یک رسوایی ملی» نامگذاری کرده اند.

تجزیه و تحلیل داده های این پژوهش همچنین نشان می دهد شمار افرادی که به علت مسائل روانی جان خود را از دست می دهند شیب تندی داشته است، به طوری که این رقم از 29 درصد در سال 2010 به 80 درصد در سال 2017 افزایش یافته است. 70 درصد شرکت کنندگان در این پژوهش گفته اند طی پنج سال اخیر دسترسی به مراکز و خدمات درمانی سخت تر شده است.

این گزارشها پس از آن منتشر می شود که منابع رسمی اعلام کرده اند شمار افراد بی خانمان در انگلیس طی سه سال اخیر با افزایش 73 درصدی، رکورد زده است.

«پِترا سالوا» مدیر بخش بی خانمانان در موسسه «سنت مونگو» در گفتگو با «ایندپندنت» گفت: آمار واقعی بسیار بیش از این است، چرا که دولت آمار مرگ ومیر افراد بی خانمان را در سطح کشور ثبت نمی کند و مقامات محلی نیز نیازی نمی بینند که این آمار را ثبت کنند.

وی با بیان اینکه می توان از مرگ بسیاری از این افراد جلوگیری کرد افزود: «رابطه قطعی بین کاهش خدمات درمانی و افزایش مرگ افراد بی خانمان وجود دارد، ما به اندازه کافی به این افراد رسیدگی نمی کنیم، آنها کلاً فراموش شده اند، بدفهی عجیبی در این زمینه وجود دارد مبنی بر این که بی خانمان بودن یک شیوه زندگی است و این افراد انتخاب می کنند که در چنین شرایطی زندگی کنند».

بیش از نیمی از شرکت کنندگان در این پژوهش (63درصد) گفته اند دست کم از مرگ یک نفر بی خانمان در محله های اطراف خود آگاه بوده اند، اما شاهد هیچ گونه تغییری در ارائه خدمات به افراد بی خانمان نیستند. از هر 10 نفر، هفت نفر پاسخ داده اند که در مقایسه با پنج سال پیش، دسترسی افراد بی خانمان به خدمات درمانی سخت تر شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: