سفر هواداران تیم‌های فوتبال در جام جهانی به کریمه برای بازدید از این شبه جزیره

کدخبر: 2223850

یک مقام قانونگذار در «کِریمه» می‌گوید که طرفداران تیم‌های حاضر در جام جهانی فوتبال، از فرصت حضور در روسیه استفاده کرده و در حال سفر به کریمه برای بازدید از این شبه جزیره هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که تحریم‌های غرب علیه مسکو به خاطر آنچه «الحاق غیرقانونی شبه جزیره کریمه اوکراین» خوانده شده ادامه دارد، رئیس کمیته جهانگردی پارلمان کریمه از سفر طرفداران تیم‌های فوتبال به این منطقه خبر می‌دهد.

بنا بر گفته «الکسی چرنیاک»، طرفداران تیم‌های فوتبال حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، در تورهای معینی در حال سفر به شبه جزیره کریمه هستند.

به گزارش اسپوتینک، رئیس کمیته جهانگردی پارلمان کریمه گفت: «حامیان تیم‌های خارجی فوتبال دارند کریمه را برای استراحت و گشت و گذار انتخاب می‌کنند. دیروز در فرودگاه به گروهی از برزیلی‌ها برخوردم. سوئدی‌ها هم قبلا آنجا بودند».

او افزود: «بسیاری (از طرفداران و تماشاگران تیم‌های فوتبال حاضر در جام جهانی روسیه) دارند به سوچی می‌آیند و به خاطر پایان بازی‌ها، طرفداران چند روز خالی دارند و آنها انتخابشان آن بوده که کریمه را بشناسند. برزیلی‌ها دیروز (به من) گفتند که می‌خواهند ببینند کریمه کجا است که کل جهان را دگرگون کرده؟»

جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه از ۲۴ خرداد آغاز شده و این کشور میزبان تعداد زیادی از حامیان تیم‌های ملی در این بزرگترین جشنواره فوتبالی جهان است.

به دنبال اعتراض‌ها و اغتشاش‌های سال ۲۰۱۴ در پایتخت اوکراین که به شدت مورد حمایت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی قرار گرفت، دولت روسگرای «ویکتور یانوکوویچ» سقوط کرد.

رئیس‌جمهور وقت اوکراین پس از سقوط دولت این کشور و تسلط غربگرایان، برای حفظ جانش مجبور به متواری شدن به روسیه شد.

در بحبوحه این تحولات بود که در شبه جزیره «کریمه» تحولات مهمی صورت گرفت. این منطقه که اکثریت آنرا روس‌تبار‌ها تشکیل می‌دهند، پس از روی کار آمدن غربگراها در کی‌یف اقدام به برگزاری همه‌پرسی درباره الحاق به روسیه و جدا شدن از اوکراین کرد.

نتیجه همه‌پرسی ۱۶ مارس ۲۰۱۴ نشان داد که بیش از ۹۶ درصد از شرکت کنندگان در همه‌پرسی خواهان پیوستن به روسیه هستند.

کشورهای غربی شامل آمریکا و اتحادیه اروپا، الحاق کریمه به روسیه را غیرقانوین و نقض حاکمیت اوکراین خوانده و از همان سال تاکنون تحریم‌هایی علیه مسکو اعمال کرده‌اند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: