مالزی به دنبال محکومیت نجیب رزاق به اتهام اختلاس و پولشویی است

کدخبر: 2223854

ماهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی اعلام کرد، این کشور به دنبال محکومیت نجیب رزاق به چندین اتهام از جمله اختلاس و پولشویی با پول دولت در پرونده صندوق توسعه برهارد مالزی ۱ (۱MDB) است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ماهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی اعلام کرد: بازپرسان مالزی در حال حاضر این پرونده را به خوبی پیش می‌برند.

وی ادامه داد: نجیب رزاق به عنوان موسس صندوق توسعه برهارد مالزی ۱ نقش کلیدی در این پرونده دارد. او کاملا مسؤول این صندوق بوده و هیچ کس بدون امضای او نمی‌توانسته کاری انجام داد. ما امضای وی را در همه توافق‌هایی که این صندوق در آن مشارکت داشته است می‌بینیم و او مسؤول است.

این در حالی است که نجیب همواره هرگونه اتهام را رد و اعلام کرده است که هیچ پولی از صندوق توسعه برهارد مالزی ۱ نبرده است.

در واکنش به اظهارات اخیر ماهاتیر محمد، سخنگوی نجیب هنوز واکنشی نشان نداده است.

ماهاتیر محمد اضافه کرد: این اتهامات وارد شده براساس سوءاستفاده از قدرت توسط رزاق در دوران نخست وزیری است.

او در ادامه اظهاراتش اعلام کرد که روسما منصور، همسر نجیب رزاق نیز در ارتباط با این پرونده مورد بازجویی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مقادیر بسیاری از این پول‌ها توسط او خارج شده است. اگر چه ما این مساله را می‌دانیم اما اثبات این موضوع بسیار سخت بوده زیرا او سندی را امضا نکرده است اما نجیب توافق و معاملات بسیاری امضا کرده است.

ماهاتیر اضافه کرد، انتظار دارد که مالزی اولین بازداشت این پرونده را در ماه‌های آتی انجام دهد و دادگاه این پرونده تا پایان امسال شروع شود.

روند تحقیقات درباره این پرونده پس از روی کار آمدن ائتلاف اپوزیسیون به رهبری ماهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی و پیروزی آن در انتخابات پارلمانی ۹ مه صورت گرفته است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: