روسیه درباره لغو تحریم‌های کره شمالی در شورای امنیت مذاکره نمی‌کند

کدخبر: 2223855

معاون وزیر خارجه روسیه بر این باور است که مسکو در شرایط کنونی درباره لغو تحریم‌های کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل بحث و مذاکره نمی‌کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، ایگور مورگلوف معاون وزیر خارجه روسیه امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: اگر شرایط در شبه جزیره کره در مسیر مثبتی پیش برود، مساله کاهش تحریم های کره شمالی احتمالا در شورای امنیت مطرح خواهد شد.

وی در ادامه افزود: روسیه در شرایط کنونی تصمیمی برای مذاکره درباره لغو تحریم های کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل ندارد و این مساله تنها زمانی مطرح خواهد شد که اوضاع در شبه جزیره کره بهبود یابد.

معاون وزیر خارجه روسیه اظهار داشت: مساله تحریم های کره شمالی در شرایط کنونی در شورای امنیت سازمان ملل مورد بحث و مذاکره قرار نمی گیرد. ولی ما بر این باوریم که اگر اوضاع در شبه جزیره کره با تحولات مثبتی روبرو شود، مساله کاهش تحریم ها احتمالا مطرح خواهد شد.

وی در پاسخ به سئوالی درباره دیدار احتمالی رهبر کره شمالی از روسیه، گفت: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از سوی رئیس جمهور روسیه برای سفر به این کشور دعوت شده است.

در دسامبر 2017 میلادی شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه ای رای مثبت داد که بر اساس آن تحریم ها علیه کره شمالی تشدید شده است. این تحریم ها محدودیت های شدیدتری را علیه واردات نفت خام و فرآورده های نفتی کره شمالی اعمال کرده و از همه کشورها خواسته است تا نیروی کار کره شمالی را طی 24 ماه اخراج کنند.

مورگلوف درباره مانورهای نظامی آمریکا و کره جنوبی نیز گفت: مسکو از تصمیم اعلام شده آمریکا و کره جنوبی مبنی بر توقف مانورهای نظامی استقبال می کند. این تصمیم یک گام در مسیری درست است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: