«المسلة» بررسی کرد

دلیل پنهانکاری عربستان و امارات درباره شمار تلفاتشان در جبهه «الحدیدة»

کدخبر: 2223861

یک پایگاه خبری عراقی دلیل پنهانکاری ریاض و ابوظبی درباره شمار تلفاتشان در جبهه ساحل غربی یمن را بیم از اعتراض‌های داخلی و تضعیف روحیه نیروهای خود دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، امارات و عربستان خسارت مالی و جانی زیادی در جبهه‌های مختلف جنگ علیه یمن به ویژه «الحدیدة»، متحمل شده‌اند و شمار زیاد کشته‌ها و زخمی‌هایی که تصاویر آن را گروه رسانه‌ای «الاعلام الحربی» یمن منتشر کرده‌، تعجب بسیاری از ناظران را برانگیخته است. در چنین شرایطی، ابوظبی و امارات از بیم از بین رفتن روحیه نیروهای نظامی تحت فرمانشان و نیز اعتراض‌های مردمی، خسارت جانی و مالی در یمن به ویژه در الحدیدة را رد می‌کنند.

پایگاه خبری «المسلة» با انتشار یادداشتی در این‌باره نوشت: در حالی که چند روز پیش رسانه‌های تحت فرمان ریاض و ابوظبی ادعا می‌کردند که فرودگاه «الحدیدة» را تصرف کرده‌اند، اما ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان حتی به اندازه یک لحظه فیلم یا تصویری نداشتند که بتوانند این ادعا را ثابت کنند. در مقابل گروه‌ رسانه‌ای «انصارالله»، تصاویر زیادی از این فرودگاه منتشر کرد که ثابت می‌کرد هنوز این فرودگاه تحت سیطره نیروهای یمنی است و رسانه‌های مختلف بی‌طرف عربی و غربی نیز به همین تصاویر استناد کردند.

انتشار تصاویری از نظامیان اماراتی و سعودی کشته شدن در یمن و سوختن خودروهای نظامی آنها حتی در مسیر جاده‌های اصلی و آسفالت، عمق خسارات وارده به متجاوزان را روشن می‌سازد.

امارات و عربستان، هرگونه خسارت جانی در عملیات الحدیدة را رد می‌کنند اما در عین حال ناگزیر شدند تا جسد «عیسی المزروعی» معاون رئیس ستاد مشترک ارتش امارات به همراه 40 نظامی دیگر به ابوظبی اعتراف کنند. نظامیانی که همگی در جبهه ساحل غربی الحدیدة جان خود را از دست دادند. پیش از این، رسانه‌ها از کشته شدن بیش از 40 نظامی اماراتی در پی شلیک موشک «توشکا» به سوی تجمع این نیروها در ساحل غربی خبر داده بودند.

بیانیه‌های انصارالله که در گروه رسانه‌ای «الاعلام الحربی» نیز منتشر می‌شود، خود گویای حجم خسارات وارده به نظامیان متجاوز و شبه‌نظامیان همپیمان با آنها است. نیروهای انصارالله با بررسی کارتهای هویت همراه نظامیان کشته شده اماراتی و سعودی، اسامی آنها را نیز منتشر می‌کنند.

هفته پیش نیز، در اولین روز از عملیات اشغال الحدیدة موسوم به عملیات «پیروزی طلایی»، امارات رسما به کشته شدن نیروهای خود در جبهه حدیده اعتراف کرد.

این عملیات بعد از شکست عملیات‌های یک ماه گذشته ائتلاف اماراتی- سعودی در ساحل غربی یمن، با چراغ سبز آمریکا و غرب شروع شد.نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در آغاز این حمله، موفق شدند یک کشتی متعلق به ائتلاف متجاوز را هدف قرار دهد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: