مشاور رئیس جمهور کره جنوبی: کاهش نیروهای آمریکایی به ضرر ثبات منطقه است

کدخبر: 2223883

مشاور ویژه رئیس جمهور کره جنوبی در امور خارجی و امنیت ملی مخالفت خود را با کاهش تعداد نظامیان آمریکایی مستقر در این کشور ابراز داشته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رادیو کی بی اس، مون چونگ این مشاور ویژه رئیس جمهور کره جنوبی در مصاحبه ای تاکید کرد: نظامیان آمریکایی فعلا در کره جنوبی باقی خواهند ماند. ما هنوز نااطمینانی ها و نگرانی های راهبردی در شمال شرق آسیا داریم. تغییرات قطعی نیروهای نظامی آمریکا در کره جنوبی یا تغییر وضعیت اتحاد و ائتلاف نظامی آمریکا و کره جنوبی در نهایت تاثیر منفی بر ثبات منطقه خواهد داشت.

در حالی که آمریکا و کره جنوبی از متوقف شدن مانورهای نظامی ماه اوت خبر داده اند ولی مشاور ارشد رئیس جمهور کره جنوبی بر ادامه حضور نظامیان آمریکایی در این کشور تاکید کرده است.

وی گفت: حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی مساله ای مربوط به ائتلاف و اتحاد دو کشور است. این مساله هیچ ارتباط مستقیمی با توافقنامه صلح با کره شمالی ندارد. البته کره شمالی می تواند این مساله را مطرح کند ولی پیونگ یانگ تاکنون این مساله را مطرح نکرده است.

وی درباره نگرانی های مربوط به اوضاع حقوق بشر در کره شمالی نیز گفت: امیدوارم مساله حقوق بشر در کره شمالی در نهایت حل و فصل شود. این یک اولویت است. چیزی که الان فوری و ضروری است مسائل موشکی و هسته ای کره شمالی است. ما باید اول این مساله را حل و فصل کنیم. اگر این مساله حل و فصل شود، آنگاه قادر خواهیم بود تا اعتماد دوجانبه ای را شکل دهیم. آنگاه حل و فصل مسائل مربوط به حقوق بشر در کره شمالی آسان تر خواهد بود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: