۵۱ درصد مردم روسیه خواستار ادامه ریاست‌جمهوری پوتین هستند

کدخبر: 2223885

جدیدترین نظرسنجی در روسیه نشان داده، بیش از نیمی از مردم این کشور همچنان خواهان آن هستند که ولادیمیر پوتین بعد از سال ۲۰۲۴ نیز در سمت ریاست‌جمهوری روسیه باقی بماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، اطلاعات منتشره از سوی مرکز تحقیقاتی «لیوادا» نشان می دهد که بیش از نیمی از شهروندان روس (یعنی 51 درصد) مایل هستند تا "ولادیمیر پوتین" بعد از سال 2024 نیز همچنان سمت ریاست جمهوری این کشور را برعهده داشته باشد. در عین حال 27 درصد از سوال شوندگان گفته اند که نمی خواهند چنین اتفاقی بیفتد و 22 درصد نیز پاسخ دادن به این سئوال برایشان دشوار بود.

بر اساس قانون اساسی روسیه، رئیس جمهوری این کشور نمی تواند بیش از دو دوره متناوب این سمت را در اختیار داشته باشد. پوتین بارها اعلام کرده که به شدت به اجرای این بند از قانون اساسی پایبند است.

این نظرسنجی همچنین دیدگاه مردم در باره روابط روسیه و غرب را نیز مورد ارزیابی قرار داده: 54 درصد از سئوال شوندگان معتقدند که طی 6 سال آینده احتمالاً روابط روسیه و غرب عادی خواهد شد. 32 درصد از شرکت کنندگان نیز نظری مخالف این داشتند.

44 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که دوره اعمال تحریم های ضدروسی همچنان حفظ خواهد شد. 39 درصد از آنان گفته اند ممکن است غرب از ادامه اعمال تحریم ها علیه مسکو دست بردارد.

علاوه بر این 45درصد شهروندان اطمینان دارند که سطح زندگی آنها تا سال 2024 بهبود یافته و 40 درصد چنین اطمینانی ندارند.

این نظرسنجی در هفته آخر ماه مه انجام گرفته و در آن 1600 نفر افراد بالای 18 سال در 36 نقطه مسکونی از 36 منطقه روسیه شرکت کرده اند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: