خضری در جمع خبرنگاران:

وزارت بهداشت تا هفته آینده درباره اعزام دختران شین آباد به خارج از کشور تصمیم‌گیری می‌کند

کدخبر: 2223984

نماینده پیرانشهر گفت: وزارت بهداشت و درمان درباره اعزام دانش آموزان شین آباد به خارج از کشور تا هفته آینده تصمیم گیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر در جمع خبرنگاران درباره وضعیت دختران شین آباد، اظهار کرد: صبح امروز جلسه ای با حضور تیم پزشکی این دانش آ موزان حادثه دیده برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه قرار بود با توجه به معاینات پزشکی روی این دانش آموزان درباره اعزام آنان به خارج از کشور یا تأمین امکانات برای درمان آنها در داخل تصمیم گیری شود.

خضری تصریح کرد: قرار است تا هفته آینده وزارت بهداشت و درمان با توجه به معاینات صورت گرفته مشخص کند که آیا نیاز است که این دانش آموزان برای ادامه درمان خود به خارج از کشور اعزام شوند یا آنکه ادامه درمان آنان در داخل انجام شود.

نماینده مردم پیرانشهر متذکر شد: زمانی که وزارت بهداشت اعلام کرد در صورت ضرورت دانش آموزان را به خارج اعزام می کند، خانواده های آنان خواستار آن شدند که تجهیزات درمان این دانش آموزان به داخل کشور آورده شود تا برای همه بیمارستان سوختگی به کار آید اما وزارت بهداشت و درمان به تعهد خود در این باره عمل نکرد.

وی افزود: همچنین قرار بر این بود که در سال یک میلیارد تومان به بیمارستان حضرت فاطمه(س) پرداخت شود اما تنها یک سال این مبلغ پرداخت شد.

خضری با تأکید بر اینکه در صورتی که قرار باشد عمل جراحی این دانش آموزان در داخل انجام شود، سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت باید اعتبار لازم را در اختیار بیمارستان مذکور قرار دهند، گفت: اگر این اعتبار در اختیار بیمارستان حضرت فاطمه(س) قرار نمی گیرد، بهتر است دانش آموزان به خارج از کشور اعزام شوند تا ادامه درمان خود را در آنجا انجام دهند.

نماینده مردم پیرانشهر درباره وضعیت دختران شین آباد اظهار کرد: طبق معایناتی که صورت گرفته است، طول درمان این دانش آموزان حداقل 10 سال زمان لازم دارد و برخی از آنان تا آخر عمر خود نیاز به درمان دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: