رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاکید کرد

ضرورت ارتقاء سطح نظارت و بازرسی عملکردها متناسب با تحولات موجود

کدخبر: 2223985

رییس سازمان ثبت اسناد و املا کشور گفت: رویه ها و فرآیندهای سازمان ثبت در حال حاضر تفاوت چشمگیری با گذشته پیدا کرده و باید با آموزش، سطح علمی و تجربی بازرسان به روز و نهاد بازرسی ثبت متناسب با این تحولات ارتقاء یابد.

به گزارش ایسنا، احمد تویسرکانی در دومین همایش بازرسان و رؤسای ادارات بازرسی و مدیریت عملکرد این سازمان با اشاره به اهمیت کار بازرسی و نظارت به عنوان یکی از ارکان مدیریت سازمان گفت: امر نظارت و بازرسی نقش مهمی در مدیریت صحیح دارد و غفلت از آن در هر مجموعه ای هرگونه حرکت هدفمند را با مشکل مواجه خواهد کرد.

وی با اشاره به آموزه های اسلامی در این زمینه افزود: نقطه عطف این تعالیم در زمینه مدیریت و نظارت و بازرسی، نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر می باشد که باید همواره پیش روی مجموعه مدیران و بازرسان قرار گیرد.

معاون رییس قوه قضائیه توجه به ویژگی های شخصی بازرس را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: نهاد بازرسی باید با پایش و نظارت مستمر درون بخشی، همواره افراد امین، متخصص و صحیح العمل را در بازرسی ها بکار گیرد تا مجموعه ای کارآمد و مؤثر در اختیار داشته باشد.

وی با تأکید بر لزوم کارآمدی، تخصص و احاطه بر موضوعات و مأموریتهای سازمانی بویژه در حوزه بازرسی و ارزیابی عملکرد اظهار داشت: باید امور و فرآیندهای بازرسی تخصصی شود و با بهره گیری از روش های دقیق، اثربخشی و کیفیت بازرسی ها افزایش پیدا کرده و برخی از شیوه های ناکارآمد و سنتی در دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق دچار تحول گردد تا بتوان به نحو شایسته از نتایج بازرسی ها در راستای پیشبرد برنامه ها استفاده نمود.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین از تلاش های دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد سازمان ثبت و بازرسان این سازمان علیرغم محدودیت ها و کمبود نیروی انسانی در این بخش تقدیر کرد.

عباس فرزاد نیا مدیرکل دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز در این همایش با ارائه گزارشی از عملکرد و برنامه های این دفتر گفت: تمام جوانب یک نظارت و بازرسی مطلوب در این حوزه پیش بینی شده و دستورالعمل نحوه نظارت و بازرسی دفتر و ادارات بازرسی استانها به جهت نظام مند کردن این حوزه به سراسر کشور ابلاغ شده است.

وی از مشخص شدن تکالیف بازرسان و حرکت در چارچوب اهداف و مأموریت ها، اخلاق حرفه ای و چگونگی برخورد با رویه های خلاف قانون در بازرسی ها به عنوان برخی از موارد این دستورالعمل یاد کرد و افزود: در حال حاضر زمینه و نقشه راه حوزه بازرسی های ثبتی به طور کامل مشخص گردیده و امیدواریم امسال تحولات چشمگیری را در این حوزه بویژه با راه اندازی سامانه جامع نظارت و بازرسی شاهد باشیم.

گردهمایی آموزشی بازرسان و رؤسای ادارات بازرسی و مدیریت عملکرد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به مدت دو روز از 29 لغایت 30 خردادماه در محل سالن همایش های این سازمان برگزار می گردد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: