نمایندگان خواستار ارجاع تخلفات بانک مرکزی به قوه قضائیه شدند + متن نامه

کدخبر: 2223994

عضو هیئت رئیسه مجلس از ارسال نامه ۱۰ تن از نمایندگان به هیئت رئیسه پارلمان برای ارجاع تخلفات بانک مرکزی از قانون به دستگاه قضا خبر داد.

علی اصغر یوسف نژاد عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از ارسال نامه 10 تن از نمایندگان به هیئت رئیسه پارلمان پارلمان خبر داد و گفت: این نمایندگان طی این نامه خواستار اعمال ماده 236 آئین نامه داخلی مجلس و ارجاع تخلفات از قانون توسط بانک مرکزی به دستگاه قضا شدند.

وی افزود: نامه مذکور برای رسیدگی به کمیسیون اقتصادی ارجاع شده است و در دستورکار این کمیسیون قرار دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس در تشریح ماده 236 آئین نامه داخلی پارلمان اظهار داشت: طبق این ماده هرگاه حداقل 10 نفر از نمایندگان و یا هر کدام از کمیسیون ها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس جمهور و یا وزیر و یا مسئولان دستگاه های زیرمجموعه آنها را مشاهده کنند، این موضوع بلافاصله از سوی هیئت رئیسه پارلمان جهت رسیدگی به کمیسیون مربوطه ارجاع می شود.

یوسف نژاد اضافه کرد: کمیسیون ذیربط نیز حداکثر ظرف 10 روز موضوع را بررسی و در صورت وارد بودن، گزارش خود را از سوی هیئت رئیسه به مجلس ارائه می دهد پس از آن در این باره در صحن علنی رای گیری انجام شده و در صورتی که نمایندگان رای مثبت دهند پرونده جهت رسیدگی به قوه قضائیه ارجاع می شود.

به گزارش تسنیم متن نامه به شرح زیر است:

«با عنایت به وضعیت به وجود آمده برای موسسه کاسپین و فرشتگان به نظر می رسد که توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی عدم رعایت شئونات و نقض اجرای قانون و اجرای ناقص قانون توسط بانک مرکزی معمول شده است. بدین وسیله خواهان اعمال ماده 236 قانون آیین نامه داخلی مجلس در مورد بانک مرکزی هستیم. البته تلاش ها و کوشش های بانک مرکزی برای تحقق خواسته سپرده گذاران موسسات فوق الذکر هم قابل توجه بوده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: