با امضای یک تفاهم نامه همکاری؛

صیادان بیمه تکمیلی درمانی می‌شوند/بیمه ۱۰ هزار صیاد در فاز اول

کدخبر: 2224062

صیادان کشور برای نخستین بار با حمایت سازمان شیلات ایران زیر پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار می گیرند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، تفاهم نامه همکاری بیمه ای میان اتحادیه سراسری صیادان ایران و یکی از شرکت های بیمه ای با حضور معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران برای بیمه تکمیلی درمانی صیادان امضا شد.

در این تفاهم نامه همکاری، بیمه عمر و حادثه، صاحبان شناور، بیمه بدنه مسوولیت و خودروهای اعضای صیادان و صاحبان شناور ها نیز گنجانده شده است.

در این مراسم شاپور کاکولکی معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران گفت: با این پوشش بیمه تکمیلی درمانی، دغدغه صیادان و خانواده هایشان در حوزه درمانی برطرف می شود.

وی پوشش بیمه تکمیلی درمانی صیادان کشور را اتفاقی مهم برای جامعه صیادی دانست و اظهار داشت: در فاز نخست پیش بینی شده نزدیک به ۱۰ هزار صیاد زیر پوشش بیمه تکمیلی درمانی قرار گیرند.

وی افزود: ما به نیابت از جامعه شیلاتی و صیادی کشور وظیفه حمایت و پشتیبانی از بیمه گذار و بیمه گر را داریم تا این روند سریع تر و بهتر صورت گیرد.

کاکولکی با بیان این که جامعه صیادی، بزرگترین جامعه تعاونی کشور است، تصریح کرد: نزدیک به ۱۵۰ هزار صیاد رسمی در استان های کشور فعال هستند که با احتساب خانواده هایشان حدود یک میلیون نفر می شوند و این جامعه نیاز به فعالیت بیمه گر دارد.

وی گفت: صیادان، جامعه شکننده با شغل سخت و زیان آور هستند و نیاز به حمایت دارند که استان ها را برای انجام این بیمه هماهنگ کرده ایم.

محرومیت صیادان از بسیاری از خدمات

همچنین یعقوب دوجی مدیرعامل و عضو هیات مدیره اتحادیه سراسری تعاونی های صیادی ایران نیز بیمه تکمیلی درمان صیادان کشور را، اقدامی مهم در راستای حمایت از آنان دانست.

وی گفت: صیادان در شمال و جنوب کشور بر روی دریا فعالیت می کنند و با مرکز شهرها فاصله دارند و از این رو از بسیاری از خدمات محروم مانده اند.

وی افزود: سازمان شیلات ایران، پل ارتباطی برای ارائه خدماتی در حوزه بیمه تکمیلی درمانی است و این اقدام حمایتی از جامعه صیادان برای نخستین بار در دولت تدبیر و امید صورت می گیرد.

بر اساس اعلام شرکت بیمه گذار، هفت استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، گلستان، مازندران، گیلان و خوزستان از استان های هدف برای پوشش بیمه ای صیادان هستند و نگاه ما به آنها حمایتی است.

در مرحله نخست، سقف پوشش هزینه های بستری در بیمارستان برای هر یک از صیادان و اعضای تحت تکفل آنها حداکثر ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: