مدیر عامل یک شرکت حمل و نقل ر‌یلی:

پیشرفت ۸۵درصدی ۴ خطه کردن راه‌آهن تهران_کرج/بانک‌ها انگیزه برای سرمایه‌گذاری در حوزه ریلی ندارند

کدخبر: 2224067

محمدی گفت: ۴ خطه کردن راه‌آهن تهران- کرج به پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی رسیده و تا چند ماه آینده به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم محمدی در نشست خبری حاشیه نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی با بیان اینکه بیش از 40 پروژه در حوزه ریلی توسط شرکت بالاست انجام می شود گفت: پروژه ریلی خواف-هرات با پیشرفت فیزیکی 90 درصدی و پروژه ای 4 خطه کردن راه آهن تهران کرج با پیشرفت فیزیکی 85 درصدی از مهمترین طرح های حمل و نقل است که توسط این شرکت در حال انجام است.

وی توضیح داد: زیر سازی راه آهن میانه تبریز به طول 132 کیلومتر و با پیشرفت فیزیکی 96 درصد در حال انجام است و مرحله نوسازی این پروژه نیز به 47 درصد رسیده است.

محمدی درباره 4 خطه کردن راه آهن تهران_کرج گفت: هفته گذشته سوزن های این بخش ریلی را نصب کرده ایم و تا چهارم تیر امسال تمامی سوزن های بخش ریلی این پروژه به اتمام می رسد.

وی تاکید کرد: در پروژه 4 خطه کردن قطار تهران - کرج بخش هایی نیاز به تملک اراضی دارد که باید هر چه سریعتر صورت گیرد و امیدواریم تا هفته آینده این تملک اراضی صورت گیرد.

مدیر عامل این شرکت حمل و نقل ریلی با اشاره به اینکه بیش از15 معدن فعال توسط این شرکت در حال جابجایی بارهای خود هستند گفت: در حال مذاکره با 5 معدن خصوصی دیگر هستیم تا بتوانیم در حوزه معدن گام های بزرگتری برداریم.

محمدی با بیان اینکه 420 واگن آماده به کار در این حوزه فعال هستند گفت: توانسته ایم 50 واگن بالاست دیگر در اختیار شرکت راه آهن برای حمل و جابجایی بار قرار دهیم .

وی تصریح کرد: 300 دستگاه به پروژه خواف - هرات و تعدادی واگن دیگر در اختیار پروژه میانه - تبریز قرار خواهیم داد.

مدیر عامل بالاست با اشاره به افزایش بهره وری از طریق استارت آپ ها گفت: برای افزایش بهره وری در راه آهن کلید شکوفایی در حمل و نقل ریلی زده شود و این کلید از طریق استارت آپ ها و نقد رسانه ها روشن می شود.

محمدی با بیان اینکه در بحث فناوری ریلی از بسیاری از کشورهای پیشرو از جمله روسیه عقب نمانده ایم گفت: با حضور در مناقصه های بین المللی کشورهای منطقه از جمله آذربایجان توانستیم شرکت کنیم .

وی در باره مهمترین مشکل ریلی در کشور گفت: متاسفانه بانکها حاضر به سرمایه گذاری در این حوزه نیستند و عمده ترین دلیل عدم سرمایه گذرای در این بخش را سود ده نبودن شرکت ها می دانند.

وی تاکید کرد: باید با فعالیت های بیشتر و ارتقای کیفیت خدمات بانکها را به سرمایه گذاری در این حوزه ترغیب کنیم.

محمدی با بیان اینکه در بسیاری از پروژه ها مطالبات بسیاری داریم گفت: اما با این وجود توانسته ایم بخش عمده ای از تجهیزات مورد نیاز در این حوزه را خریداری کنیم.

وی اظهار کرد: ریل گذاری و عملیات جوش ریل یکی از مهمترین بخش های ساخت پروژه ها به شمار می رود که توانسته ایم با وارد کردن یک دستگاه جوش از کشور روسیه این اقدامات را تسریع دهیم.

مدیرعامل بالاست با بیان اینکه ساخت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در حال توسعه است بیان کرد: تحریم های گذشته شرکتهای پیمانکار ایرانی را توانمند کرده و ما هیچ مشکلی در این حوزه نداریم.

وی در پایان گفت :با بسیاری از تولید کنندگان داخلی برای خرید واگن وارد مذاکره شده ایم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: