آخرین اجرای ارکستر منتخب ایران متاثر از فوتبال + عکس

کدخبر: 2224137

منتخب ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران آخرین اجرای خود را در جمهوری تاتارستان برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا، این اجرا در تالار «صالح سایداشف» شهر کازان، پایتخت جمهوری تاتارستان به روی صحنه رفت.

علی‌اکبر صفی‌پور ـ مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی ـ پیش از آغاز این کنسرت در سخنانی با ابراز خوشحالی از اجرای ارکسترها در این سرزمین گفت: برگزاری این کنسرت سهم بسیار خوبی برای پیشبرد تبادلات فرهنگی ایران و روسیه است. شما در تیم فوتبال شهر کازان، بازیکن بادپای ایرانی به نام سردار آزمون دارید که نماینده ما ایرانی‌ها در سرزمین شماست.

او ادامه داد: آزمون و دیگر بازیکنان تیم ملی فوتبال بازی سختی را با اسپانیا پیش رو دارند که امیدوارم روز خوبی را برایشان رقم بزند.

مدیر عامل بنیاد رودکی همچنین با بیان اینکه به واسطه شغل پیشینش به سابقه روابط فرهنگی ایران و تاتارستان آشنایی دارد به اسناد مکتوب در این زمینه اشاره و اظهار کرد: نشانه‌های آشکاری هست که نشان می‌دهد روابط فرهنگی ایران و تاتارستان بسیار قدیمی است. لازم است این روابط دیرینه هر روز نو شود و چه بهتر که این نوگرایی با زبان موسیقی اتفاق بیفتد و امروز مجموعه منتخب ارکسترهای بنیاد رودکی به رهبری شهرداد روحانی و فریدون شهبازیان در شهر شما حضور پیدا کرده‌اند که به سهم خود هنر ایرانی را معرفی کنند.

صفی‌پور در ادامه توضیح داد که این کنسرت‌ها در روسیه که همزمان با ایام برگزاری جام جهانی فوتبال برگزار شد، با همکاری کنسرواتوار چایکوفسکی مسکو، سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، رایزنی فرهنگی کشورمان در روسیه شکل گرفته است و از این همکاری‌ها تشکر کرد.

او همچنین به این اشاره کرد که قرار بوده سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در این اجرا حضور داشته باشد اما به دلیل شرکت در یک جلسه ضروری، در این برنامه حضور پیدا نکرد.

در ادامه معاون وزیر فرهنگ تاتارستان نیز با تایید اینکه تاتارستان و ایران اشتراکات فرهنگی زیادی با یکدیگر دارند، حضور منتخب این ارکسترها را اتفاقی منحصر به فرد دانست و گفت که این رویداد به دلیل همزمانی با جام‌جهانی، رنگ و بوی جالبی به خود گرفته است.

او که خود دانش‌آموخته کنسرواتوار کازان است، بیان کرد: ترکیب درنظرگرفته شده این کنسرت ترکیب بسیار خوبی است. امیدوارم آن‌چه در این صحنه توسط هنرمندان ایران اجرا می‌شود موجب گسترش تبادلات فرهنگی ایران و تاتارستان شود.

یکی از حاشیه‌های جالب این اجرا حضور کمیته فرهنگی کاروان اعزامی تیم ملی فوتبال ایران در روسیه و لیدرهای فوتبالی در این کنسرت بود که میان مردم اقلام تبلیغاتی از پرچم گرفته تا شیپور و ... توزیع می‌کردند.

این کنسرت همانند دو کنسرت پیشین این ارکسترها در روسیه با اجرای قطعات کلاسیک از آهنگسازان ایرانی و روسی به رهبری شهرداد روحانی و آثار باکلامی مانند «یازده ستاره»، «معمای شاه» و ... به رهبری فریدون شهبازیان و صدای سالار عقیلی برگزار شد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: