اقتصاد مقاومتی، مدیریت جهادی و جوانگرایی در دفاع مقدس متولد شدند

کدخبر: 2224174

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران معتقد است که بزرگترین ظلم در حق ایثار و شهادت شده است، در حالیکه تنها این فرهنگ می‌تواند نظام را نجات و اقتصاد را سامان دهد.

به گزارش ایسنا، غلامرضا یاوندعباسی چهارشنبه 30 خرداد در نخستین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان فارس اظهار کرد: مباحثی همچون اقتصاد مقاومتی، مدیریت جهادی و جوانگرایی در دفاع مقدس متولد شدند.

وی با طرح سئوالی انتقادی مبنی بر اینکه امروز چه شده که به جوانانمان اعتماد نمی‌کنیم؟ خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم فرهنگ ایثار، شهادت و فداکاری نهادینه شود باید جوانان را پای کار بیاوریم. اما اگر قرار باشد ما همچنان بگوییم و جوانان بشنوند، عمر مدیریتی‌مان تمام خواهد شد.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران با اشاره به مغفول ماندن بخشی از فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه ایثار اجتماعی و تطابق آن با چرایی تشکیل شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این شورا، مبنای کار را سیاست‌های ابلاغی رهبرمعظم انقلاب قرار داده‌ایم.

یاوندعباسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود سه ادبیات جنگ، پایداری و دفاع مقدس و مقایسه این سه مقوله با ادبیات رایج در نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد: اگرچه ادبیات جنگ در همه دنیا مطرح است اما نظام جمهوری اسلامی با ادبیات ضد آن در دنیا شناخته شده است.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران معتقد است شورای فوق مهمترین جایی است که می‌توان به موضوع ایثار توجه ویژه داشت.

یاوندعباسی با تاکید بر این نکته که کیفی‌سازی مهمترین هدف شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، افزود: باتوجه به تحولات فرهنگی به ویژه در شبکه‌های اجتماعی اما متاسفانه نهادی که مرجعیت برای تاثیر بر این تحولات داشته باشد، وجود ندارد؛ لذا این شورا می‌تواند مرجعیت چنین تحولاتی را به دست بگیرد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: