نشست خبری شهنازی با حیدر فرمان درخصوص بازی‌های آسیایی/ آمادگی اندونزی برای برگزاری هفدهین دوره بازی‌ها

کدخبر: 2224193

نشست خبری دبیرکل کمیته ملی المپیک با معاون اجرایی شورای المپیک آسیا و مسئولان ستاد بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی ظهر امرور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص حضور حیدر فرمان و مسئولین ستاد برگزاری بازی های آسیایی جاکارتا اظهار داشت: ما یک برنامه یک روزه در تهران داریم که شامل دوومیدانی با همکاری خوب شهرداری تهران است. این برنامه در ارتباط با بازی های آسیایی جاکارتا خواهد بود سپس در اصفهان هم یک برنامه داریم که استاندار و مدیر کل تربیت بدنی استان برنامه مفصلی را تدارک دیده اند.

حیدر فرمان در خصوص حضورش در ایران اظهار داشت: از طرف شورای المپیک آسیا از اینکه این برنامه را تدارک دیدید از صالحی امیری و شهنازی تشکر می کنم و به خاطر مهمان نوازی ایرانی ها تشکر می کنم. مثل همیشه که وارد ایران شدیم برنامه های مهمی تدارک دیده شده است. از طرف خودم و ریاست شورای المپیک آسیا و نمایندگان کمیته برگزاری بازی های آسیایی از این فرصت تشکر می کنم و پیام دوستی شیخ احمد را به شما ابلاغ می کنم. ما با کشورهای زیادی در رابطه با برنامه فرهنگی مرتبط با بازی های آسیایی دیدار کردیم.

وی تاکید کرد: ما تا به حال از 22 شهر دیدن کردیم و برنامه های آن را دیده ایم. تهران بیست و سومین و اصفهان بیست و چهارمین بازدید ما خواهد بود.در برخی کشورها تنها یک شهر را بازدید کردیم اما به دلیل وسعت جغرافیایی ایران مایل به برگزاری در دو شهر بودیم و حتی تعداد آن بیشتر باشد نیز استقبال می کنیم. بازی های آسیایی در دو شهر پالمبانگ و جاکارتا برگزار می شود. در این دوره 40 رشته ورزشی حضور دارد که یکی از بزرگترین دوره بازی ها خواهد بود و آمار و ارقام در همه بخش ها نسبت به گذشته رشد خواهد داشت. برنامه "فان ران" هم برای آگاهی دادن آحاد جامعه در رابطه با برابری و دوستی است و در هر کجا که آن را برگزار کردیم بازخورد مثبتی گرفتیم.

فرمان گفت: برنامه "فان ران" با هماهنگی کمیته ملی های المپیک خواستیم در رابطه با سن و جنسیت افراد ایده دهند و شورای المپیک آسیا علاقه دارد بیشتر در سنین مدارس باشد. همچنین در برخی از مناطق که برگزار شد افراد با توانی جسمی نیز حضور داشتند که برای ما ارزشمند بود. نکته مهم از نظر ما این است که پیام بازی ها به تمام شرکت کنندگان ابلاغ شود و با وجود اعطای مدال و گواهینامه این برنامه برنده و بازنده ندارد فقط باید حضور در مسابقات را حس کنند. افرادی را داشتیم که قبلا در فان ران شرکت کردند و بعدا توانستند در قالب تیم ملی کشورشان در بازی های آسیایی شرکت کنند.

وی در خصوص تغییر رشته ها در هر دوره از بازی های آسیایی و ایجاد یک روند ثابت گفت: در مورد تغییرات سعی بر این است که تغییرات نباشد ولی در مورد تعداد ماده ها ناچار هستیم بر اساس منشور بازی های المپیک عمل کنیم که این هم ممکن است در هر دوره از المپیک هم اتفاق بیفتد. نکته دیگر اینکه زمانیکه که برنامه بازی ها را طراحی می کنیم 28 رشته المپیک باید حضور داشته باشد. شورای المپیک آسیا قاره را به 5 منطقه تقسیم کرده و باید رشته های هر منطقه را در برنامه قرار دهیم. کمیته برگزاری طبق اساسنامه می تواند 2 تا 3 رشته را اضافه کند. برای مثال ورزش های رزمی به 4 رشته تقسیم می شود. ما باید سعی کنیم به یک عدد خاصی در رابطه با ورزشکاران برسیم و اگر ماده ها افزایش یابد و تعداد ورزشکار به 20 هزار برسد هیچ شهری این گنجایش را ندارد. ما در تلاشیم تا برنامه ها به بهترین نحو برگزار شود.

فرمان در خصوص اینکه با وجود ترافیک اعطای میزبانی به اندونزی درست بوده و آیا حمل و نقل با موتور امنیت دارد گفت: می دانید که موتور اصلا امنیت ندارد و با هماهنگی با مسئولین برگزاری خط ویژه برای عبور در بازی های آسیایی وجود دارد. همچنین مسیرهای جدید را برای عبور ساخته اند که عبور بین مکان های ورزشی تسهیل می شود. هر اتوبوس و وسیله نقلیه از دهکده تا محل تمرین یا مسابقه با اسکورت پلیس خواهد بود. برای اولین بار در بازی ها تمام وسایل تقلیه از طریق یک مرکز تحت نظارت خواهد بود تا مقامات و ورزشکاران در وقت تعیین شده به مقصد برسند.

سهریر نفیر، مسئول کمیسیون مالی و بودجه کمیته برگزاری بازی های آسیایی در پاسخ به تسنیم در خصوص تکمیل اماکن ورزشی اندونزی برای بازی های آسیایی 2018 اظهار داشت: 90 درصد سالن و اماکن کامل است. در آخرین بازدید تمام موارد لازم برای تکمیل را در جاکارتا و پالمبانگ در حال انجام هستیم. بر طبق آخرین برآورد 15 هزار ورزشکار در این دوره از مسابقات حضور دارند. مسافت بین جاکارتا و پالمبانگ هزار کیلومتر و یک ساعت پرواز است.

وی در خصوص امنیت و هزینه برگزاری مسابقات گفت: در مورد هزینه ها حدود 500 میلیون دلار هزینه شده است. در مورد انفجارات هم باید بگویم یک مورد در شرق آسیا بوده که دولت در حال بررسی است. بارها تضمین دادیم که امنیت کلیه تیم ها و همراهان را برقرار خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: