جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه؛

پرتغال مراکش را حذف کرد/ رونالدو صدر را از ایران گرفت

کدخبر: 2224257

تیم ملی فوتبال پرتغال در دومین دیدار خود در جام جهانی برابر مراکش به پیروزی رسید تا ضمن حذف این تیم آفریقایی، صدر جدول گروه دوم را از ایران بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال پرتغال در دومین دیدار خود در جام جهانی روسیه از ساعت ۱۶:۳۰ امروز چهارشنبه به مصاف مراکش رفت که این بازی در نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود پرتغال به اتمام رسید. در این مسابقه که در ورزشگاه لوژنیکی مسکو برگزار شد، کریستیانو رونالدو (۵) برای پرتغال گلزنی کرد.

حذف مراکش و نزدیک شدن رونالدو به علی دایی تیم ملی فوتبال مراکش با قبول شکست برابر پرتغال، از رقابتهای جام جهانی حذف شد. این تیم در نخستین بازی خود در این رقابتها برابر ایران با یک گل مغلوب شده بود. رونالدو هم با به ثمر رساندن یک گل، تعداد گل های ملی خود را ۸۵ گله شد و بعد از علی دایی در رده دومین گلزنان برتر دنیا قرار گرفت. فاصله رونالدو با علی دایی ۲۴ گل است.

نیمه اول این بازی هنوز شروع نشده بود که رونالدو با یک ضربه سر ارسالی از کرنر در دقیقه ۵ توانست دروازه مراکش را باز کند و پرتغال را پیش اندازد. باخت در این مسابقه برای مراکش به منزله حذف از جام جهانی بود برای همین این تیم بعد از دریافت گل بازی هجومی را در دستور کار قرار داد.

بهترین فرصتهای مراکش برای گلزنی در نیمه نخست در دقیقه ۱۲ و ۱۸ به ترتیب روی ضربه سر مهدی بن عطیه و شوت حکیم زیاش به دست آمد که این توپها راه به دروازه پرتغال نبرد. پرتغال هم در دقیقه ۳۹ فرصت خوبی برای گلزنی داشت که این موقعیت از دست رفت تا ۴۵ دقیقه اول با همان یک گل به پایان برسد.

نیمه دوم در دقایق ابتدایی نیمه دوم پرتغال می توانست روی شوت رونالدو به گل دوم خود برسد که این شوت با اختلاف زیاد از بالای دروازه مراکش به بیرون رفت. در دقیقه ۵۷ یونس بالحندا بازیکن مراکش ضربه سری را به سمت دروازه حریف زد ولی دروازه بان پرتغال این توپ را دفع کرد.

مراکش در این نیمه برتری محسوسی نسبت به پرتغال داشت و مالکیت توپ در اختیار این تیم آفریقایی بود. نماینده آفریقا در ۱۵ دقیقه پایانی فشار را برای پرتغال بیشتر کرد ولی این فشارها ثمری نداشت. حتی در دقیقه ۷۸ ضربه سر یکی از بازیکنان مراکش در آستانه ورود به دروازه حریف بود ولی ثمری نداشت. در دقیقه ۹۰ هم حکیم زیاش در محوطه جریمه پرتغال شوتی را به سمت دروازه این تیم زد ولی بعد از برخورد با مدافع حریف به کرنر رفت. در دقیقه ۹۷ هم شوت مهدی بن عطیه از داخل محوطه جریمه پرتغال به اوت رفت.

پرتغال صدر را از ایران گرفت پرتغال با این برد ۴ امتیازی شد و جای ایران را در صدر جدول گروه B گرفت. در دیگر بازی این گروه تیم های اسپانیا و ایران از ساعت ۲۲:۳۰ در شهر کازان به مصاف هم خواهند رفت.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: