مدیر عامل شرکت واگن‌سازی تهران:

شرکت‌های واگن‌سازی یک ریال هم از بانک‌ها تسهیلات دریافت نکرده‌ا‌ند/ بومی‌سازی ۵۵ درصدی قطعات واگن‌سازی‌

کدخبر: 2224363

گلشنی گفت: تا به امروز بخش واگن سازی و ریلی یک ریال هم از بانک ها تسهیلات دریافت نکرده اند.

به گزارش خبر نگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، ؛ مجتبی گلشنی مدیر عامل شرکت واگن سازی تهران در حاشیه ششمین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل ریلی با بیان اینکه از سال 82 فعالیت های خود را در حوزه ساخت واگن آغاز کرده ایم، گفت: طی 15 سال گذشته در دو زمینه از جمله تولید واگن شهری و حومه و نگه داری و تعمیر واگن ها فعالیت کرده ایم.

وی ادامه داد: در بخش اول بیش از 1 هزار واگن برای متروی شهری تولید کرده ایم و هم اکنون در حال بهره برداری از 100 واگن برای متروی شهر مشهد هستیم.

مدیر عامل شرکت واگن سازی تهران تاکید کرد: بومی سازی قطعات و تجهیزات از دیگر اقدامات این شرکت به شمار می رود به طوریکه 30 درصد از ساخت هر واگن به صورت اختصاصی بومی سازی شده و با قراردادی که امروز با راه آهن منعقد کرده ایم روند بومی سازی تجهیزات را گسترش خواهیم داد.

گلشنی با اشاره به اینکه در قرارداد امروز 630 واگن باید تولید شود، گفت: هم اکنون بومی سازی تولید قطعات ما 55 درصد است که با انجام این قرارداد میزان بومی سازی ما در این بخش تکمیل می شود.

مدیر عامل شرکت واگن سازی تهران اظهار کرد: در بخش تعمیر و نگه داری، تمامی واگن ها با استفاده از تیم مجرب و متخصص بازسازی می شوند و سعی خواهیم کرد در بخش واگن سازی مترو با حداکثر مطلوبیت این واگن ها به شهروندان تحویل داده شوند.

وی یادآور شد: تعمیر و نگه داری تمامی واگن های متروی شهری از طریق این شرکت صورت می گیرد و تا به امروز 30 هزار دستگاه واگن را تعمیر کرده است.

گلشنی با بیان اینکه هم اکنون تهیه 200 دستگاه واگن حومه ای در خط تهران_کرج را آغاز کرده ایم، گفت: سعی خواهیم کرد دستگاه هایی مانند این قطارهای حومه ای را برای شهرهای حومه ای تهیه کنیم.

وی یادآور شد: تمامی واگن های حومه ای از طریق لوکوموتیو هدایت می شوند به همین منظور 50 درصد از داخل سازی واگن ها، از طریق تیم های تخصصی این حوزه انجام می شود.

مدیر عامل شرکت واگن سازی تهران افزود: این شرکت به دنبال زنجیره تأمین و توانمندی سازی قطارهاست و این روند کمک می کند که بتوانیم در این حوزه قوی تر از همیشه فعالیت کنیم.

گلشنی با بیان اینکه مشکل اصلی هم اکنون در بخش واگن سازی تأمین منابع مالی است، گفت: متاسفانه منابع مالی در حوزه واگن سازی بسیار کم است و ما برای تأمین بودجه ساخت واگن های کلان شهرها با مشکل مواجه شده ایم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون از 30 درصد از ظرفیت های خود استفاده می کنیم اظهار کرد: با تأمین منابع مالی می توانیم 3 برابر ظرفیت فعلی در 3 شیفت کار کنیم.

مدیر عامل شرکت واگن سازی تهران با بیان اینکه فکر و طرح شهرسازی ریل پایه بسیار خوب بوده است، گفت: متاسفانه این طرح هنوز به مرحله عملیاتی نرسیده و فعالیت در این بخش بسیار کند صورت می گیرد اما اگر مشکلات سرمایه گذاری در این بخش برطرف شود می توانیم این ایده را به بهترین شکل ممکن اجرایی کنیم.

گلشنی با اشاره به اینکه متاسفانه هیچ یک از بانک ها انگیزه ای برای سرمایه گذاری در صنعت ریلی ندارند، گفت: تا به امروز بخش واگن سازی و ریلی یک ریال هم از بانک ها تسهیلات دریافت نکرده اند، بنابراین لیزینگ در این زمینه هیچ معنایی ندارد.

وی گفت: صنعت ریلی به خاطر آنکه دیر بازده است، باعث شده بارها انگیزه ای برای سرمایه گذاری در این بخش وجود نداشته باشد.

مدیر عامل شرکت واگن سازی تهران در پایان گفت: اصلی ترین شرکای ما در این بخش کشورهای آسیایی از جمله چین هستند بنابراین در پسابرجام در این بخش مشکلی نداشته ایم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: