مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران:

صرفه جویی ادارات دولتی برای عبور از پیک مصرف لازم است

کدخبر: 2224379

صبوری گفت:در صورتی که ادارات دولتی در دوره پیک مصرف برق تنها ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش مصرف داشته باشند، می توانیم پیک مصرف برق را بدون خاموشی بگذرانیم.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، حسین صبوری مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تعداد مشترکین برق تهران، اظهار کرد: ۱۳ درصد مشترکان برق کشور که حدود ۱۴.۵ میلیون مشترک کشور را شامل می شود در تهران است. حدود ۹ درصد مصرف برق کشور در ساعات پیک مصرف در تهران است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران با اشاره به کاهش تولید برقابی در کشور تصریح کرد: به دلیل کاهش بارش در تابستان سال جاری نیروگاه های برقابی تنها با ۵۰ درصد ظرفیت قادر به تولید برق هستند و کمبود ۵۰ هزار مگاواتی در حوزه تولید برقابی را شاهد هستیم که در زمان پیک مصرف با توحه به افزایش تجهیزات سرمایشی می تواند مشکل ساز شود.

وی ادامه داد:اقدامات لازم جهت بهینه سازی و نوسازی شبکه توزیع و انتقال صورت گرفته است و ۲۰۰ اکیپ عملیاتی آماده خدمت رسانی در این حوزه هستند.

صبوری با اشاره به پیک مصرف در تهران تصربح کرد:سال گذشته در تهران پیک مصرف به ۴۷۰۰ مگاوات رسیده بود که با توجه به رشد ۵ درصدی مصرف پیش بسنس می شود این رقم در زمان پیک به ۴۹۰۰ مگاوات برسد که با توجه به بحث مدیریت مصرف و تقاضا این رقم را در ۴۵۰۰ مگاوات مدیریت می کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران با اشاره به امضاء تفاهمنامه بین شرکت ها و ادارات مختلف تهران بیان کرد: ۳۵۰۰ تفاهمنامه بین شرکت و ادارات مختلف تهران به امضا رسیده است که پیش بینی می شود در نتیجه این تفاهم نامه ها شاهد صرفه جویی ۳۵۰ مگاواتی در مصرف برق باشیم.

وی با اشاره به میزان مصرف برق در بخش های دولتی اذعان کرد: ۲۵ درصد از بار مصرف شهر تهران مربوط به بخش دولتی است که از این ۲۵ درصد، ۵۰ درصد مربوط به تجهیزات سرمایشی بخش های مختلف ادارات دولتی می شود در صورتی که ادارات دولتی در دوره پیک مصرف برق تنها ۱۰ درصد امسال نسبت به سال گذشته کاهش مصرف داشته باشند، می توانیم پیک مصرف برق را بدون خاموشی بگذرانیم.

صبوری در پایان گفت:۵۰ اکیپ که شامل نیروهای کارشناسی و متخصص می شود به صورت سرزده به منظور نظارت به ادارت دولتی فرستاده می شود و آموزس هایی در جهت مدیریت مصرف نیز داده خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: